Gedeelde kosten kinderen

Patrick74
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gedeelde kosten kinderen

#1 , 21 jul 2023 22:44

Mijn ex weigert pertinent alle nodige facturen i.v.m. de gedeelde kosten van de kinderen voor te leggen zoals voorzien in het vonnis. Ondertussen weiger ik de gedeelde kosten te betalen waarvoor ik geen bewijsstukken heb. Mijn ex dreigt er mee om het vonnis, wat nu ok is, te laten herzien. Mijn advocaat zegt dat de kans reëel is dat de rechtbank haar een maandelijkse forfait zal toekennen in de plaats, dit niettegenstaande mijn ex het vonnis niet naleeft waarin duidelijk beschreven staat dat de eisende partij de nodige documenten moet voorleggen.
Iemand ervaring mee?

eylis
Berichten: 8843

#2 , 22 jul 2023 11:11

Vreemde veronderstelling: het verdict zal toch eerder luiden dat de moeder volgens het vonnis de betaalbewijzen moet voorleggen vooraleer er tot terugbetaling wordt overgegaan. Immers: het is zo bij vonnis bepaald en ten tweede er is geen enkele moeilijkheid om die betaalbewijzen voor te leggen.
Bovendien heb ik nog nooit gehoord van een maandelijks forfait voor gedeelde kosten.
U kan mevrouw melden dat u haar voor de familierechter zal dagen voor het niet naleven van het vonnis.

Franciscus
Berichten: 38617

#3 , 22 jul 2023 12:24

Hebt u andere ouder al met een AS in gebreke gesteld dat zij die facturen moet voorleggen?
Doe dat eerst en betaald desnoods het gedeelte dat u helemaal niet zou betwisten.
Vermeld dat ook in uw brief en dat u uiteraard verlangt dat de fysieke bewijzen voorgelegd worden.

Reclame

KathyVerbanck
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jul 2023 16:00

Ik ben van plan te scheiden, maar dit schrikt mij echt af! Al dat geruzie over de facturen van school!

Franciscus
Berichten: 38617

#5 , 23 jul 2023 17:14

Is #4 een nieuwe vraag van iemand anders wat heeft het te maken met de aanvankelijke vraag?

Terug naar “Echtscheiding”