-Eerst even meer info:
de ouders over wie het verder zal gaan hebben 3dochters,
De oudste dochter (26j) is al 2.5j samenwonend met mij.
2de dochter 16j woont bij de moeder & stiefvader.
De jongste dochter ( word 12j in augustus) woont bij de vader maar staat wel gedomicilërd bij de moeder,ook gaat het volledige kindergeld naar de moeder.
Alles draait dus om de jongste dochter.(hierna Ashley genoemd)
- Vader = Volledig werkloos dit al langer dan 3j en dit zal waarschijnlijk niet meer veranderen.
- Moeder & Stiefvader = Allebij vast werk.
Na 20j huwelijk heeft de moeder al haar moed bij mekaar genomen en heeft ze de grote stap gezet om van hem (de vader) weg te gaan, niet omwille van 3de persoon, wel door zeer regelmatig geslagen te zijn geweest en veel heeft moeten incasseren ook op mentaal vlak.., kort nadien heeft zij (de moeder) iemand leren kennen waar ze dan ook is bij ingetrokken en daar nu nog steeds mee samen is, deze man is dan ook de hierboven vermelde stiefvader.
Op 14/02/2006 werd er door de rechter op de rechtbank te Mechelen een vonnis uitgesproken waarin staat dat de moeder de voogdij over het jongste kind (Ashley) volledig krijgt toegewezen, we zijn inmiddels 3j verder en Ashley woont nog steeds bij de vader.
Ondanks het vonnis word er alles aangedaan dat Ashley niet met haar moeder in contact kan en zal komen..
Als ze mekaar sinds het vonnis in 2006 10keer hebben gezien dan lieg ik want het is zelfs niet zoveel, dit dan ook nog eens tijdens het schoolfeest, haar plechtige communie en als het eens per jaar kermis en feest is in het dorp.
De moeder is met het originele papier waar het vonnis opstaat tot bij de directrice waar Ashley op school zit geweest waarop de directrice zich niets aantrok van het vonnis en onmiddelijk de vader telefonisch op de hoogte heeft gebracht en Ashley dan ook met jawel de vader heeft meegegeven.
De advocaat (van de moeder) werd hiervan op de hoogte gebracht waarna deze beweerd dat hij hier (ondanks het vonnis) niets aan kan veranderen zelfs niet indien zij (de moeder) met de politie of andere bevoegde personen Ashley bij haar vader zou komen halen, dit omdat het kind hier trauma's kan aan overhouden (De wet zou hierover zijn aangepast?)
Nu is het zo dat Ashley op 04 augustus 12j word en de moeder vorige week dan ook een papier heeft gekregen om met Ashley haar eerste Paspoort op te halen, de vader werd hiervan door de moeder telefonisch op de hoogte gebracht waarop deze furieus werd en zij dat dit nooit zal gebeuren en dat hij wel met Ashley tot daar zal rijden en Ashley bij hem zou layen domiciliëren,.
Ook hier doet hij alsof zijn neus bloed en dan ook alles zal doen dat dit niet zal doorgaan en daar (volgens mij) misschien wel is heel ver voor zou kunnen gaan.
Nog even dit:
Noch de vader,Advocaat of persoon die de vader had kunnen vertegenwoordigen zijn op de rechtzaak aanwezig geweest, later blijkt dat hij zelfs nog niet de moeite gedaan heeft om zich te laten verdedigen om Ashleyaan zijn kant te "winnen".
Gezien zijn financiele situatie als volledig werkloze en wonende in een sociaal appartement had hij zelfs beroep kunnen doen op een Pro Deo Advocaat waarop hij niets aan gerechtskosten had moeten betalen maar dit was (is) voor hem niet belangrijk genoeg waarop hij dan ook geen beroep heeft aangetekend op het vonnis uitgesproken op 14/02/2006 op de Rechtbank te Mechelen.
Inmiddels kampt Ashley dagelijks met zeer hoge stress, is heel onzeker en zit binnenin volledig vast met haar gevoelens, in mijn ogen is en kan dit niet goed zijn. Ook word ze medisch tekort gedaan (zou laseroperatie aan oog moeten ondergaan & heeft vermoedelijk astma en/of allergie maar dit word volledig weg gelachen door de vader)
Ik had mij voorgenomen om mij hier niet mee te moeien omdat ik uiteindelijk "maar" de vriend ben van de moeder haar oudste dochter maar toen ik daarstraks moest horen dat Ashley in tranen uitbarste & riep dat hij (de vader) moest stoppe me te roepe en ruzie te maken en er toch word verder gedaan alsof het kind er niet is dan moet hier een oplossing voor zijn voordat het volledig uit de hand loopt.
Ik bedank nu al op voorhand de mensen die mij hierin wijzer kunnen maken en kunnen vooruit helpen met wat de moeder er nog kan aandoen om hier
voor eens en altijd komaf mee te maken.
Met Vriendelijke Groeten