Vereffening/verdeling

Devin
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vereffening/verdeling

#1 , 02 jul 2023 15:41

Beste,

In mei 2020 heb ik de scheidingsaanvraag (wettelijk getrouwd) gekregen en zijn mijn ex en mezelf naar een Bemiddelaar geweest om een EOT op te stellen met daarin alle financiële afspraken, regeling omtrent de kinderen alles leek goed op papier en de EOT was ook door ons beiden ge ondertekend.

We hadden niet veel bezitten die van hoogwaardig hadden en alsook geen eigendom of extreem veel financiële middelen de gemeenschappelijk rekening werd ook in mei 2020 op mijn naam gezet en opgehouden van bestaan. Enkel een auto van een waarde ongeveer 14.000€ was het grootste bezit die nog moest worden afbetaald voor ongeveer 13.000€.

Het discussiepunt ontstond toen mijn ex de wagen verkocht in September 2020 volgens ons afspraak zou ze zij zich ertoe verbinden de lening verder af te betalen maar naargelang tijd kreeg ik vaak aanmaningen en moest ik telkens mijn ex erop attent maken wat de afspraken waren wat leidde tot een degradatie van ons communicatie. EOT lag klaar in de familierechtbank echter had mijn ex met spoed een EOO procedure opgestart dus moest ik voorkomen.

Tijdens de EOO procedure zijn ik en mijn ex alsnog erin geslaagd om ons verstandhouding terug te herstellen en het op een akkoordconclusie gegooid met daarin terug dezelfde regeling die we hadden opgemaakt tijdens ons EOT-procedure eveneens zoals voorheen zou zij de auto terug verder afbetalen.

op het einde van de zitting liet de familierechter verstaan dat hij alle afspraken rond de kinderen zou homologeren maar niet de financiële afspraken, gezien de verstandhouding toen en geen eigendom (huis) zagen we niet de noodzaak in naar de aangestelde inboedelnotaris te gaan.

Sinds 2021 na de uitspraak weigert moeder nu elke maand al sinds op heden die lening te betalen, ze had de auto verkocht en daarvoor 11.000€ en de som volledig voor zichzelf gehouden. Inmiddels heb ik nu al helemaal alleen 7800€ betaald aan autolening alleen al. Als ik niks doe tot Januari 2025 zal ik op mijn eentje dus 13000€ alleen hebben betaalt.

Wat zijn mijn opties bij deze, ik weet dat een vereffening/verdeling niet verjaart althans dat denk ik toch maar er is los van die lening geen inboedel meer te verdelen die dateert sinds inleiding scheiding hoe gaat een inboedelnotaris tewerk na bijna 3 jaar?

Houd die Inboedelnotaris ook rekening met voorafgaande financiële afspraken?
Wat heb ik allemaal nodig van gegevens indien ik uit onverdeeldheid wil stappen?
Of is de sop de kolen waard?

Alvast bedankt

Franciscus

#2 , 03 jul 2023 00:03

Als uw ex want ik vermoed dat u gescheiden bent en EOO of EOT nu geregistreerd en betekend is heeft uw ex misbruik van vertrouwen en of oplichting gedaan.
Is in principe een strafbaar feiten kan u et de nodige documenten als bewijs aangifte doen bij politie.
Zijn er nog andere bedragen die moeten verdeeld worden. Indien ja via notaris die €13000 /2 terugvorderen bij uw ex.
Waarom wordt u alleen aangesproken om te betalen en niet uw ex of heeft die niet mee getekend voor de autolening?

Devin
Topic Starter

#3 , 03 jul 2023 13:04

Als uw ex want ik vermoed dat u gescheiden bent en EOO of EOT nu geregistreerd en betekend is heeft uw ex misbruik van vertrouwen en of oplichting gedaan.
Is in principe een strafbaar feiten kan u et de nodige documenten als bewijs aangifte doen bij politie.
Zijn er nog andere bedragen die moeten verdeeld worden. Indien ja via notaris die €13000 /2 terugvorderen bij uw ex.
Waarom wordt u alleen aangesproken om te betalen en niet uw ex of heeft die niet mee getekend voor de autolening?
Lening werd door beiden getekend.

Ex laat mij opdraaien simpelweg omdat men enkel bij mij loonsbeslag kunnen vorderen indien een van de 2 partijen niet betaald. Alsook indien de kredietgever lucht vangt dat de wagen is verkocht dan is de openstaande som direct opeisbaar omdat de clausule voorwaarden zijn geschonden de wagen was eigendom van de kredietgever totdat de wagen volledig was afbetaald.

Dus betaal ik verder om geen problemen met de kredietgever te hebben.

Want naar haar eigen zeggen kijkt een inboedelnotaris naar inleiding EOO en niet meer naar de EOT die werd getekend maar niet gehomologeerd.

Dus ben ik in de zak gezet geweest omdat ze de wagen had verkocht in afwachting homologatie EOT want daarin stond dat ze de lening verder zou betalen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”