Co ouderschap

Millie777
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Co ouderschap

#1 , 23 jun 2023 08:27

Even een kleine situatieschets,


Mijn man is gescheiden met EOT. Kinderen om het weekend een weekend hier bij ons. Moeder heeft er alles aan gedaan om dit te bekomen.
Man leert mij kennen, verhuist uiteidelijk naar hier, op 150km van de kinderen maar komt wel de regeling na en meer.
Betaald netjes alimentatie, zakgel, en extra kledij en schoenen. De kinderen zijn 13-15-17 jaar.
We wonen in mijn iegendom, mijn 3 volwassen kinderen wonen hier nog, we werken hier op 20km en ik ben nog kleine zelfstandige hier op dit adres in huis.

Gisteren krijgen we een brief van haar advocaat dat ex co-ouderschap eist. Ex is in schuldbemiddeling, heeft geen werk.
Eerst stuurt ze berichten dat ze wil dat de kinderen op internaat gaan, kinderen willen dit zelf ook en nu staat in de brief dat wij het geactiveerd hebben.
We hebben gelukkig alle berichten dat zij dit vraagt.

Wij kunnen hier toch onmogeloijk alles laten vallen en 150km verderop gaan wonen?
We hebben wel plaats voor hun om de weekends en vakanties door te brengen, volledige zolder verbouwd maar dit huis is niet groot genoeg voor ons alles.
Andere optie is dat we scheiden en mijn man verhuist, maar allé, dat is toch onredelijk?

Dit kan toch zomaar niet?

Wij hebben zoiets van, als dat je eis is dan staat het haar vrij om naar hier te verhuizen.
De advocaat in kwestie is ook verschrikkelijk grof naar mijn man toe, dat hij geen betrokken vader is, zich niets aantrekt, dat opvoeden hem vreemd is enz.
Wij hebben dagdagelijks contact met de kinderen, contact met school, ze zijn hier supergraag.

De kinderen zijn geen vragende partij om naar hier te komen vanwege hun dagdagelijkste actieviteiten, vrienden en KSA, ook hebben ze sinds kort een weekendjob, wat soms voor mijn man een heel op en neer gerij is maar dat doet hij zonder morren.

De relatie tussen de kinderen en zijn ex zijn wel enorm slecht.