Gehuwd maar gescheiden wonen

Stephanie Coene
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gehuwd maar gescheiden wonen

#1 , 12 jun 2023 04:15

Hallo,

Ik ben bijna 2 jaar getrouwd met mijn maar er is van alles gebeurd waardoor ik en mijn partner tijd voor ons zelf nodig hadden nu willen we terug samenwonen hij woont bij zijn ouders maar nu doe mijn schoonmoeder moeilijk om me daar te laten wonen ik ben door mijn eigen moeder buiten gezet met mijn 2 kinderen dus daar is ook de enige optie kan zij mij zomaar weigeren aangezien in getrouwd ben met haar zoon en hij en mijn schoonvader vinden het ok als ik terug daar kom wonen het is enkel mijn schoonmoeder dat moeilijk doet?

Met vriendelijke groeten,

Coene Stephanie

Stephanie Coene
Topic Starter

#2 , 12 jun 2023 07:33

Ok maar mijn schoonmoeder heeft dat toch niet alleen te beslissen ze woont er ook niet alleen en nee door haar omdat ze moeilijk doe is dit allemaal moeilijk voor ons?

LeenW

#3 , 12 jun 2023 08:49

Een huwelijk geeft u geen recht om bij uw man te gaan wonen. Het lijkt mij bovendien niet wenselijk ergens te gaan intrekken waar u niet welkom bent.

Reclame

Stephanie Coene
Topic Starter

#4 , 12 jun 2023 08:54

Dat is het hem juist die beslissen niet samen zij beslist da alleen mijn schoonvader wilt mij binnenpakken maar mijn schoonmoeder maakt de beslissing alleen?

LeenW

#5 , 12 jun 2023 09:15

Dat is (naar mijn mening) een drastische beslissing waar alle partijen het over eens moeten zijn. Ik zou daar ook een veto durven stellen.

Franciscus

#6 , 12 jun 2023 10:20

Als er tussen uw moeder en vader ook geen eensgezindheid is kan uw moeder niet op eigen houtje u buitenzetten. Uw vader moet dan wel protesteren.

Waarom heeft uw moeder u buitengezet met de twee kinderen?
Zijn dat ook de kinderen van uw echtgenoot?

Wettelijk kan buitenzetten zo maar niet.
U verblijft daar met wat men zegt ' een bezetting ten bede'.
Maar zelfs dan moet uw moeder u via de geijkte mogelijkheden de wacht aanzeggen en bij weigering om te vertrekken zal ze naar de vrederechter moeten.

De kinderen buiten zetten is weer een andere zaak... nog moeilijker.

Als de kinderen met uw echtgenoot zijn kunnen die wel bij hem gaan wonen. Is een tussenoplossing.

Hebt u al contact genomen met vb het OCMW en of het www.caw.be in uw gemeente / omgeving?
Zeker als u met kinderen op straat wordt gezet is het ook mogelijk dat u via de sociale dienst van politie gaat om zo een oplossing te zoeken.
Kinderen zijn bij zo'n situaties daar ook extra beschermd en dat moet en bij de ouders en bij alle grootouders van zowel beide ouders wel eens duidelijk worden gemaakt dat daar ook verplichtingen zijn.

Dus samen in gesprek gaan via bovenvermelde organisaties of aangestelde bemiddeling is de eerste opdracht van beide ouders. En dat liever vandaal dan morgen.

LYNX XX

#7 , 12 jun 2023 11:08

Effen niet juridisch :

u en uw man hebben problemen : men kan zijn problemen toch niet afwentelen op andere gezinnen. Uw eigen moeder heeft u buitengezet en nu heeft u problemen met het feit dat uw schoonmoeder u niet binnenpakt. 2 maten en 2 gewichten.
Waar woonden jullie hiervoor ?

Toch ook niet gewoon dat u een wig zult drijven tussen uw schoonmoeder en uw schoonvader.
Is het enkel de schoonmoeder die moeilijk doet ???
Wij kennen de echte achtergronden van uw situatie niet en daarom geen veroordeling van de grootouders.

Terug naar “Echtscheiding”