bewijsstuk familierechtbank enkel aan rechter geven mogelijk?

EliseVD
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bewijsstuk familierechtbank enkel aan rechter geven mogelijk?

#1 , 02 jun 2023 09:49

Hallo,

Mijn partner wordt door zijn ex-partner (weeral) voor de rechtbank gedaagd. Zij beweert nu dat wij samen zouden wonen, wat niet het geval is. Ik ben daar wel regelmatig, maar heb zelf een gezin op mijn eigen adres 50km verder, waar ook mijn dochter naar school gaat.
Nu wil ik gerust een attest gezinssamenstelling overhandigen om dit te bewijzen, maar omdat de ex zo verschrikkelijk is (heb ik zelf ook al meerdere malen aan den lijve ondervonden), wil ik liever niet dat zij de achternaam en geboortedata van mijn kinderen kent.
Mijn vraag is of je een bewijsstuk ook op een geldige manier enkel aan de rechter mag overhandigen. Ik veronderstel dat het niet geldig is als ik zelf de namen en geboortedata zou verbergen op het document...
Alvast bedankt voor jullie bijdrage :-)

LeenW
Berichten: 12824

#2 , 02 jun 2023 11:40

Tegenpartij moet normaal alle bewijsstukken kunnen inkijken, dat is essentieel voor een eerlijk proces.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 02 jun 2023 18:07

Maar het bewijs dat u niet samenwoont ligt toch bij uw partner die zelf met een uittreksel van de gezinssamenstelling op zijn adres bewijst dat daar niemand anders woont. Dat volstaat. Overigens wat wil de ex daarmee in de wacht slepen? Meer alimentatie domdat u zogezegd samenwoont?

Dan heb ik goed nieuws voor u: Zelfs indien u zou gaan samenwonen kan het financiele voordeel van uw samenwoonst niet berekend worden, omdat men uw financiele lasten niet kent. U heeft misschien nog andere personen ten laste. Misschien leeft u op een ziekte-uitkering , kortom: men kan uw financiele draagkracht niet kennen én de rechtbank kan u ook niet verplichten die kenbaar te maken. Want u bent geen betrokken partij in deze zaak.

Reclame

Devin
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jun 2023 18:09

Zijn gezinssamenstelling volstaat.

Als jullie niet samenwonen zal er enkel Zijn naam staan.

Zo voorkomt u dat de ex-partner gegevens kan inzien van u.

Ook bijvoegen zijn ex-partner kan niks eisen van u qua documenten straffer nog heeft helemaal geen zaken of jullie al dan niet samenwonen en indien mocht dat wel het geval zijn betekent dat niks ze kan er niks mee doen u bent geen betrokkene in de familierechtbank tussen de partijen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 02 jun 2023 22:31

Ik ben daar wel regelmatig,
Maar minder dan de helft van het jaar ... zodat uw domicilie bij u blijft staan.
Als tegenpartij wat anders wil beweren, zal ze het ook moeten bewijzen ...

Zorg mss de eerste tijd dat je partner wat vaker jouw kant uit komt

Terug naar “Echtscheiding”