Verblijfsregeling veranderen

iemand5
Topic Starter
Berichten: 10

Verblijfsregeling veranderen

#1 , 30 mei 2023 17:33

Mijn zoon van 17 jaar wil bij mij komen wonen. Hij is nu gedomicilieerd bij mijn ex en ik zie hem een weekend om de 14 dagen. Mijn vraag is of ik dit kan aanpassen zonder advocaat. Mijn ex werkt niet mee en staat het niet toe. Wat zijn de stappen die ik kan ondernemen zonder advocaat?

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 30 mei 2023 18:28

Als verblijfsregeling door rechtbank bepaald is zal u ze enkel via die weg kunnen aanpassen

Eens zoon 18 is, doet hij wat hij wil dus naar rechtbank stappen is mogelijk niet echt nog de moeite ...

iemand5
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 30 mei 2023 18:36

Maar wat met de financiële kant om te regelen? Kindergeld en alimentatie? Eens hij 18 is dan toch ook nog door ons via de rechtbank?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38654

#4 , 30 mei 2023 18:58

Dan kan hij perfect kindergeld op zijn naam laten storten.
Alimentatie is door vonnis bepaald dat dat aan andere partij dient betaald te worden dus dat is familierechtbank. Niet betalen kan uitlopen op gedwongen betalen.
Beide ouders blijven hun onderhoudsverplichting tgo kind behouden. Die trouwens ook omgekeerd geldt van kind naar ouder.
https://www.google.be/search?client=ubu ... swaK1YGABw

iemand5
Topic Starter
Berichten: 10

#5 , 30 mei 2023 19:26

Maar om dit te veranderen, want wij betalen nu alimentatie moeten we toch alles zelf in gang zetten via familierechtbank en kan dit dan zonder advocaat?

Franciscus
Berichten: 38654

#6 , 30 mei 2023 19:53

Kan perfect zonder advocaat... alleen als andere ouder wel advocaat neemt...

Terug naar “Echtscheiding”