Huurcontract en echtscheiding

Helse Held
Topic Starter

Huurcontract en echtscheiding

#1 , 12 jun 2009 14:29

Hi, Wij zitten met een huurcontract dat nog 2 jaar loopt. Als ik ga apart wonen en zij (stempeld) blijft daar wonen met de twee kinderen, waarvan 1 meerderjarig en werkend en 1 is 16 en schoolgaand, moet ik dan nog tussenkomen in de huur die zij betaald? Tot einde contract? Of wordt dat verrekend in het onderhoudsgeld dat ik haar dan zal moeten?

Alvast bedankt
Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2009 18:30

Hangt ervan af als je gehuwd bent zal het huurcontract vermoedelijk op beider naam staan en ben je samen verantwoordelijk voor de betaling
Het ligt anders voor wettelijk samenwonenden en voor feitelijk samenwonenden.
Dan hangt het verder af van de overeenkomst bij scheiding.
Diegene die er woont heeft het genot van de woning en dus een voordeel tgo de andere partij - nl een voordeel in nature.
het is een ondereel van het samen onderhandelen inzake hoe verdelen we de (on)kosten van ons nu op te splitsen gezin.
Want als u verhuisd moet u ook een woning hebben groot genoeg voor alle kinderen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”