in beroep gaan

nan
Topic Starter

in beroep gaan

#1 , 11 jun 2009 23:02

Hallo , ik heb zojuist het vonnis ontvangen dat op 15mei uitgesproken is geweest door de jeugdrechter ivm bezoekrecht van mijn zoontje.Uiteraard is dit in het voordeel van mijn ex vriend.Het vonnis is amper binnen en hij begint nu al met dreigementen dat ik maar beter terugkom naar hem of ik anders ons zoontje amper nog zal zien.Fin wat ik vermoede is dus nu een feit .Hij wou enkel een week week regeling om mij te chanteren om terug te komen en dius niet om de juiste regeling. Ik wens een 9/5 regeling voor bepaalde redenen waar ik volledig achter sta en die volledig in het belang van ons zoontje zijn.Maar tja tegenwoordig krijgt de man altijd zijn gelijk eender hoe ! (dank u Mevr Onkelinx ).
Nu is mijn vraag kan ik op dit vonnis op in gaan ?Kan ik in beroep gaan ? Zo ja hoe ? en is dit wel de moeite waard ,maak ik kans op een andere regeling ?

Alvast hartelijk dank !!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 12 jun 2009 01:30

Hij wou enkel een week week regeling om mij te chanteren om terug te komen en dius niet om de juiste regeling. Ik wens een 9/5 regeling voor bepaalde redenen waar ik volledig achter sta en die volledig in het belang van ons zoontje zijn.Maar tja tegenwoordig krijgt de man altijd zijn gelijk eender hoe ! (dank u Mevr Onkelinx ).
Wat mij niet duidelijk is , is je redenering... Waarom vroeg hij dan geen 9/5 regeling?

Als er bezoekrecht in het vonnis staat dan kan je in beroep gaan. Dat stond tot in 1995 in de wet en is erg denigrerend. Vandaag kan dat niet meer gebruikt worden gelet het ouderlijk gezag dat bij beide ouders dient te blijven na scheiding. Voor 1995 was dat niet het geval. Elk kind verdient dat het bij zijn beide ouders mag thuiskomen !
Niet?

RR

Bartie

#3 , 12 jun 2009 19:59

Wat zegt uw raadsman ervan?
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”