huurwaarborg wordt ingehouden door advocaat

Gloria
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huurwaarborg wordt ingehouden door advocaat

#1 , 18 apr 2023 12:26

In maart 2023 diende ik te verhuizen. Mijn ex-partner bleef in het huurpand wonen. Er zijn geen achterstallige huurgelden, noch schade aan de huurwoning.
De huurwaarborg komt maar niet vrij. Niet omdat de verhuurders dit niet willen, maar omdat de advocaat van mijn ex-partner dit beslist.
Voor de laatste dagen dat ik nog in het pand woonde, dien ik nog nutsvoorzieningen te betalen. Ik krijg daar echter geen facturen van te zien en dus kan ik deze niet afhandelen.
Volgens een mail van het immokantoor, kan ik lezen dat de advocaat van mijn ex-partner laat weten dat de huurwaarborg niet mag vrijkomen omdat er nog kosten moeten worden betaald.
Kan deze hierover beslissen? Mag de huurwaarborg dan gebruikt worden om nutsvoorzieningen te betalen?
Wie kan me hierover raad geven?
Alvast bedankt.

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#2 , 18 apr 2023 22:13

Beste

Vrijgave huur waarborg gebeurt na akkoord van huurders en verhuurders. Als je ex partner niet wil tekenen (op advies van haar advocaat) dan zal de vrijgave niet gebeuren. De huur waarborg op zich kan niet gebruikt worden voor betrokken facturen. Hij kan natuurlijk wel de blokkering als hefboom gebruiken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 19 apr 2023 10:54

Ei had toen u verhuisde en tussentijds afrekening moeten gebeuren.
Hopelijk hebt u toen de meterstanden van gas elektriciteit en water opgeschreven of gefotografeerd.
Tot dat ogenblik dient u mee te betalen. zoals in overeenkomst zal staan (al of niet op papier maar u woonde er wel) .
U kan zelf ongeveer berekenen ...maar indien er toen een afrekening werd gemaakt dient uw ex-partner of zijn advocaat die afrekeningen voor te leggen zodat u kan betalen.
Anders moet u een schatting maken en die aan die advocaat overmaken - liefst aangetekend - dan ligt de bal terug in zijn kant. Bij geen akkoord wordt het (gezien over woning) bij de vrederechter.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”