2 gezinnen + echtscheiding

Johan62
Topic Starter
Berichten: 3

2 gezinnen + echtscheiding

#1 , 28 mei 2009 16:01

Hey iedereen, ik zou graag even jullie mening hierover horen :)

Wij zitten namelijk in een zeer moeilijke situatie..
Sinds 1 jaar wonen wij met 2 gezinnen in 1 huis, de reden hiervoor weidt ik liever niet over uit.
Nu zit het zo dat het zo ver is gekomen dat mijn moeder moet scheiden van mijn vader; hij negeert zijn kinderen, helpt amper mee met de renovatie van het huis, hij heeft zonet mijn moeder haar familie tegen haar gekeerd, kortom is het dus gewoon totaal niet meer te doen om zo verder te gaan.
Het huis is 50/50 van elk gezin en dus 1/4 van elke partner normaal.
Als mijn moeder de echtscheidingspapieren aanvraagt, zullen wij het huis dan nog kunnen behouden? Dat is namelijk onze grootste zorg, we wonen hier echt doodgraag :(. Ze heeft nameijk geen inkomen...

Graag jullie mening hierover en alvast bedankt :)

Mvg,

Johan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa
Berichten: 818

#2 , 28 mei 2009 20:01

iets meer details als het kan: wanneer is dat huis aangekocht? voor het huwelijk of tijdens? zijn er huwelijkscontracten? hoe zijn ze getrouwd? u moet eerst eens goed uitleggen hoe de situatie van elk van die vier mensen is?

het is dus uw pa en ma - getrouwd - met of zonder contract?
wanneer gekocht?
nog twee andere mensen....
hebben ze het alle vier gelijk aangekocht? of is er later nog inbreng geweest? enzovoort? staat er iets in het contract dat ze alle vier voor 1/4 eigenaar zijn van dat goed? wie betaalt de renovatie en is dat allemaal officieel op papier?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”