Wij zijn gescheiden 4 jaar terug met co-ouderschap en ons 4 kinderen staan gedomicilieerd bij hun moeder .
Nu is dit financieel voor mij wel een opdoffer want ik heb een vrij groot huis gebouwd en kan nergens van verminderingen genieten . Dan bedoel ik hoofdzakelijk de grondlasten , elektriciteit , water , kinderopvang ........
Kan ik dit juridisch nog veranderen en brengt dit veel met zich mee ?
Terrecht. Dit is laat ons hopen een nawee van de evolutie (revolutie?) in het familierecht van de afgelopen 20 jaar.
Zoveel jaar terug was de vader niet eens een optie om nog mee beslissingen te mogen nemen over de kinderen als het huwelijk strande.
Dit lijkt mij een punt voor onze politiekers
Niemand hier kan oplossingen brengen, omdat ze er niet zijn.
juridisch afdwingen lijkt mij nu in deze niet de aangewezen weg, gelet de mogelijke schade allicht groter zal zijn dan wat het financieel zal kunnen opbrengen.
Men kan niet verwachten dat ieder genoeg vrije wil zou moeten opbrengen zomaar geld te geven aan de andere ouder gelet één ouder voordelen heeft dat het kind bij hem/haar mag thuiskomen.
Veel beter is dat het kind bij beide ouders mag thuiskomen (cfr. domicilie)
Kortweg: Bij scheiding van ouders moet de norm worden dat het kind een dubbele domicilie krijgt. SP-a is hier mee bezig, hoever andere partijen wel iets zien in dit voorstel weet ik niet.
Misschien eens een mail sturen naar één of meerdere volksvertegenwoordigers en concreet de vraag stellen of hun partij hier werk wil van maken. Dan kunnen hun antwoorden hier opgelijst worden.
Als je wil kan er hier samen met andere JF'ers zo een modelvraag opgesteld worden, of ten minste dat hierover gedebateerd kan worden.
Om op te volgen dus....
RR