onderhoudsgeld

elbastione
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

onderhoudsgeld

#1 , 28 mar 2023 14:13

Beste lezers,
Ik betaal onderhoudsgeld voor 2 (geb. 2006) kinderen. Ik heb recent ontdekt dat mijn 2 kinderen inkomsten hebben door een vakantiejob en contractueel door een sportbeoefening. Enkele vragen: 1) dient mijn ex deze inkomsten te melden? 2) dien ik nog onderhoudsgeld te betalen?
PS mijn ex weigert informatie te verstrekken en de sportclub beroept zich op de GDPR-wetgeving

eylis
Berichten: 8840

#2 , 28 mar 2023 18:54

Ze zijn dus 17 jaar en klussen bij en krijgen een vergoeding voor sportprestaties. Dat is geen reden om het onderhoudsgeld te verminderen. Immers: dit gaat over extra zakgeld waarmee ze betere en duurdere spullen kunnen betalen. Bovendien volgen ze nog gewoon secundair onderwijs, je kan het dus niet beschouwen als een inkomen.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 28 mar 2023 19:21

GDPR wetgeving gebruiken tgo een ouder die volledige ouderlijke macht heeft?
Dat vind ik toch wel heel raar.
Het is niet omdat uw kinderen bij andere partner zijn ingeschreven of dat u alimentatie betaalt dat u niet mee bepaalt wat de kinderen doen of er geen toezicht kan over hebben.

Reclame

elbastione
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mar 2023 07:34

"Dit gaat over extra zakgeld waarmee ze betere en duurdere spullen kunnen betalen."
Opmerking: ik beschik over een inkomen van 1165 euro, mijn kinderen hun inkomen ligt hoger, het inkomen van mijn ex ligt 3x hoger!

eylis
Berichten: 8840

#5 , 29 mar 2023 09:40

Die info had u ook in uw eerste post kunnen plaatsen... Dan vraagt u de looncijfers op bij de werkgever(s) met de melding zoals Francisc hierboven aangeeft en start een herziening van de alimentatie op bij de familierechtbank. Werd bij vonnis uw alimentatie bepaald in verhouding tot uw beider lonen?

Terug naar “Echtscheiding”