Wat te doen bij niet betaling xtra kosten?Bril enz...

Fabi
Topic Starter

Wat te doen bij niet betaling xtra kosten?Bril enz...

#1 , 25 mei 2009 15:56

Kan men loonsbeslag laten leggen, hij betaald géén bril, montuur noch glazen, beugel, logopedie, niks...
Of spaar ik het een paar jaartjes op en dan per deurwaarder?
Zelfs kampen deelt hij niet!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Peterken

#2 , 26 mei 2009 08:47

Beste,
Uw tweede zin vindt ik een typisch antwoord, "spaar ik het een paar jaartjes op en dan een deurwaarder". Proficiat met die denkwijze. Hebben jullie een regeling lmaten vastleggen via eot? Zoja probeer eerst met elkaar te praten als volwassenen en niet op een manier zoals U hierboven beschrijft.

anouck

#3 , 26 mei 2009 09:07

inderdaad...ik wou gisteren al reageren, maar het ging te grof zijn!!!
heb er een nachtje over gelspaen ;-))))
ik heb namelijk te maken met de ex van mijn man die ook zo redeneerd!!
niets vragen, er staat zelfs niets in het vonnis en dan een bundel van 5 jaar onder je neus duwen!

Reclame

anouck

#4 , 26 mei 2009 09:07

"gelspaen" is" geslapen "uiteraard

Fabi
Topic Starter

#5 , 26 mei 2009 12:10

Ja staat vermeld in vonnis, ja reeds 2 aangetekende zendingen gedaan, ja het is gemeen, maar ik ben alleen, hij is niet alleen, hij reeds terug 1 kindje erbij, maar hij kijkt niet meer naar zijn 2 "vorige" kinderen, ik vraag niks, enkel 25 euro alimentatie en een bril, geen dokters, school kleding, ik doe dit alleen, goed hé van mij!
Ik kan deze maand eventjes financieel niet meer volgen, en vraag gewoon de bril, straks een beugel, da's alles, ik moet niet rood worden maar hij!
Dank voor uw begrip!

anouck

#6 , 26 mei 2009 14:03

mijn man zijn ex doet ook moelijk sinds ons kindje geboren is...volgens haar kijkt hij ook niet om naar zijn kinderen uit eerste huwelijk..(belachelijk)
hier begon alle miserie na de geboorte van ons kindje, pesterijen door ziekelijk jaloers gedrag. ze is daarvoor door de rechter meermaals op de vingers getikt. de kinderen zijn gehersenspoeld ....mijn man ziet daar behoorlijk van af, zijt daar maar zeker van.
ondertss zijn de kinderen volwassen en komen niet meer, gaan wel nog naar school dus de (hoge)alimentatie loopt door .

als je de medische kosten jaren wilt opsparen wilt dat wel zeggen dat je ze niet dringend nodig hebt.
als het is je vonnis staat moet hij ze betalen, zo simpel is het.
sorry maar mijn tenen krullen van zulke streken, ik ben ook gescheiden van mijn eerste man, ontvang weinig alimentatie en heb nog nooit één euro extra gevraagd, en hier dragen ze ook beugels en zitten in hogere scholen.
wees blij dat je de kinderen bij je hebt, want dat is onbetaalbaar!!!!

Rebel-with-a-cause

#7 , 26 mei 2009 19:43

Kan men loonsbeslag laten leggen, hij betaald géén bril, montuur noch glazen, beugel, logopedie, niks...
Of spaar ik het een paar jaartjes op en dan per deurwaarder?
Zelfs kampen deelt hij niet!
Als je een langdurige procedureslag wil voeren dan doe je maar, maar weet dat dit niemand ten goede komt.
Zoals Peterken al voorstelt, probeer om dit op een minnelijke manier op te lossen.

j.demoor

#8 , 27 mei 2009 10:41

U kan slechts loonbeslag leggen indien u over een uitvoerbare titel beschikt. De uitgifte van een vonnis is zulke titel.

“3.De notariële akte moet op nauwkeurige en onbetwistbare wijze de verbintenissen omschrijven. De eis wordt echter niet gesteld dat de notariële akte het bedrag aangeeft van de schuld van de debiteur. Voldoende is dat de akte alle gegevens bevat op grond waarvan dit bedrag- zonder verdere discussie tussen partijen- kan worden bepaald”[DIRIX,E., Notariële akten tot betaling van een geldsom(noot onder Antwerpen 7 maart 1994),R.W. 1994-95,503-505].

Onderzoek of uw vonnis aan deze nauwkeurigheidsvereiste voldoet.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Echtscheiding”