alleen opdraaien voor schulden

floch
Topic Starter

alleen opdraaien voor schulden

#1 , 25 mei 2009 12:33

Ik en mijn vriend zijn uit elkaar maar hadden samen een huis aangekocht. Nu moeten dit zo rap mogelijk verkocht worden. het probleem is dat hij van zijn schulden weggelopen is. Hij is al 7 maanden spoorloos en moet ik dat huis verder afbetalen. Ik kan dat natuurlijk niet alleen maar dat wordt toch van mij geeist daardoor kom ik dus serieus in de problemen. Kan dit zomaar en hoe moet ik hem terug vinden? Wat kan ik doen?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
moederke27

#2 , 25 mei 2009 16:33

beste floch,

ik heb hetzelfde voor mijn ex man is al 1.5jaar ambtswege geschrapt waardoor alles van hem naar mij komt.
hier valt niets tegen te doen enkel betalen en rekeningen goed bijhouden als die ooit boven water komt dadelijk rechtzaak aanspannen voor helft te verkrijgen. zo heeft mijn advocaat me toch verteld.
ik hoop dat je hem snel vind maar als jij verkoopt dan moet hij toch mee tekenen denk niet dat je dan kan verkopen.
ik kan fout zijn hoor.
groeten en succes!!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mei 2009 15:53

samenwonend - normaal staat eenieder dan in voor zijn/haar deel van de lening.
Is de vriend al ambtelijk geschrapt? best laten doen anders blijven de deurwaarders komen.

Probleem is het huis - de schuldeisers kunnen dat huis ( 1/2) gebruiken om hun schulden te laten betalen ( na de bank natuurlijk)

Ik denk dat je best een advocaat raadpleegd/ uw notaris om te kijken hoe je dit best strategisch aanpakt

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”