Na een hele procedure voor de jeugdrechtbank van Brugge en het Hof van beroep te Gent, heb ik telkens het hoederecht gekregen over mijn zoon. Zijn moeder (mijn ex-vriendin dus) wist van geen ophouden, ook al wisten we of voorhand dat het niet zou veranderen.
Net voor alle rechtzaken is zij gaan wonen in Spanje en had de Rechter van het hof van beroep te gent beslist dat zij haar zoon moest komen halen alsook terug brengen bij ons thuis aan de deur.
Deze uitspraak is nog maar sinds maart in voege. Met de herfstvakantie is ze er niet achter gekomen en de paasvakantie is ze enkele dagen vroeger vertrokken en mijn zoon laten onderduiken bij haar moeder.
Ik zeg wel onderduiken want volgens mijn zoon mocht hij zelf niet buiten komen om te spelen.
Ze stelden me een goede week terug de vraag als ik mijn zoon wou meegeven met haar moeder zodat deze mijn zoon op het vliegtuig richting Spanje kan zetten. Ik antwoorde hierop dat ik hem nog te jong vind en mocht er iets gebeuren met haar in Spanje dat hij daar nergens weg kan + we zijn nog maar enkele (welgeteld 2 maand) verder en het gaat haar al niet meer. De reden waarom ik het hoederecht gekregen heb, is net omdat zij er nooit tijd voor vrijmaakte en hij aan zijn lot overgelaten was.
Wat ik dus wel verwachte, is dus gebeurd en ze gaan terug naar de jeugdrechter in Brugge om het vonnis aan te passen, zodat zijzelf er niet meer hoeft achter te komen of terug brengen, maar iemand anders.
En dat ik deze kosten van 1200€ dient te betalen.
Kan zij hier haar recht halen en is het mogelijk om een uitspraak van het hof van beroep te laten aanpassen voor de jeugrechter, ook al is deze uitspraak nog maar 2 maand oud. Zodat ik dus verplicht word om mijn zoon met het vliegtuig en iemand anders mee te geven.
Alvast bedankt
Christophe