verhoging alimentatie of niet?

Rudy1962
Topic Starter

verhoging alimentatie of niet?

#1 , 22 mei 2009 18:47

Ik ben gescheiden met EOT.Vanaf september 2009 zal ik 198,38 euro alimentatie betalen aan mijn ex voor de jongste zoon.Dan vangt hij ook zijn studies aan in een hogeschool,ik betaal ook de helft van alle schoolkosten(inschrijving,huur kot....)Moet ik nu ook meer alimentatie gaan betalen ? Kan u een 'gangbaar' bedrag aan onderhoudsgeld noemen voor een kind in hogere studies?
Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 23 mei 2009 12:27

UIt een krant van oktober 2008:

De regering werkt aan een nieuwe regeling voor de alimentatie na een scheiding. Een van de maatregelen die op tafel liggen, is een automatische koppeling van het onderhoudsgeld aan de leeftijd van de kinderen - omdat een kind aan de unief nu eenmaal veel meer kost dan een peuter.

Nu nog houdt de rechter enkel rekening met de leeftijd van het kind bij het vastleggen van het onderhoudsgeld op het moment van de scheiding. "Het probleem is dat die bedragen later niet meer stijgen", zegt CD&V-parlementslid Katrien Schryvers.

De regeling leidt elk jaar tot honderden rechtszaken omdat moeders eisen dat de vader meer zou bijdragen in de gestegen kosten van de opvoeding. Daarom diende Schryvers een wetsvoorstel in om het onderhoudsgeld automatisch met 10 pct te laten stijgen op 6, 12 en 18 jaar. (belga/jv)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”