verworven fondsen anders gebruiken

Murphy1964
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

verworven fondsen anders gebruiken

#1 , 25 feb 2023 09:29

Indien mijn ex een tussenkomst verkrijgt van de mutualiteit in verband met een medische ingreep voor minderjarig dochter, dit via ontvangen factuur ziekenhuis die nooit betaald is geweest door ontvangster, en nadien dus gevorderd is door ziekenhuis via rechtbankprocedure aan mij, heeft zij dan een misdrijf begaan door de fonds van de mutualiteit te gebruiken anders dan waarvoor het bestemd was?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 25 feb 2023 09:55

Zelfde vraag en hier blijkbaar al antwoord gekregen.


https://juridischforum.be/viewtopic.php ... 39#p689339

Er is tss jullie een overeenkomst die moet nageleefd worden .
Bij mijn weten zal de familierechtbank dan bevoegd zijn voor alle feiten van scheiding en overeenkomsten.

PS kan zo nooit diefstal zijn want de gelden zijn haar overgemaakt.
Zou iets anders kunnen zijn maar daarvoor beschikken we niet over voldoende elementen.
Raadpleeg hiervoor uw advocaat om naar de bevoegde rechtbank te gaan.

Murphy1964
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2023 10:37

was een antwoord zonder echt een antwoord te zijn. Minderjarig kind onderging een medische ingreep, moeder gebruikte onbetaalde factuur om tussenkomst mutualiteit (MAF) te verkrijgen, wegens privacy wetgeving was het heel moeilijk hier ook een attest van te krijgen maar toch gelukt dat zij een grote som incasseerde. Zij betaalde factuur niet maar stuurde mij een deurwaarder tot betaling van de helft van de medische kost. Terwijl deze in behandeling was, verkreeg ik een vordering van ziekenhuis wegens openstaande factuur. Dus eerste vordering van ex was onterecht en gebaseerd op een valse verklaring. Heb dus de uitspraak van vordering ziekenhuis volledig betaald en zou nu graag van ex haar aandeel terugvorderen. Wordt ondertussen beschuldigd van leugenaar en zijnde een bluffer (door haar raadsman!) Omdat dit een eindeloos spel wordt en de familierechtbank medelijden heeft met een alleenstaande vrouw dit niet tegenstaand dat ik van alles schriftelijke bewijzen heb, zou dan graag vernemen in hoeverre zij de wet overtreden heeft dit met de tussenkomst mutualiteit persoonlijk te gebruiken in plaats van te gebruiken waarvoor het bestemd is. Ben ondertussen ten rade bij de VIERDE advocaat en vermoed nu reeds terug bot te schieten. Staan allemaal te springen als ze een vader kunnen aanspreken maar o wee als de moeder in gebreke dient gesteld te worden. Ook rechtbanken zijn veel strenger tegenover mannen dan vrouwen! Dit spel kost mij onertussen al meer dan 5000€ en zou dan toch graag iets van terug zien, krijg ook mijn centen niet zomaar en heb ervoor gewerkt. Is dan wel heel zuur betalen als men ergens vermoed dat er kwaad opzet gemoeid is.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”