Echtscheiding - Vereffening Verdeling Notaris

MetMieke
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

Echtscheiding - Vereffening Verdeling Notaris

#1 , 21 feb 2023 08:34

Bij een echtscheiding / vereffening verdeling
wordt er een balans opgemaakt door een Notaris over
te verdelen vermogen / goederen etc.

Vraag ; stel dat 1 van beide partijen niet akkoord is
met de betreffende opgemaakte verdeling kan hij/zij dan
weigeren door er geen handtekening onder te zetten ?
En wat zijn dan de eventuele consequenties ?

Bijvoorbaat dank

iota
Berichten: 830

#2 , 22 feb 2023 08:19

Weigeren te tekenen kan altijd. De consequentie is een gerechtelijke verdeling.

MetMieke
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mar 2023 18:36

Dank voor uw antwoord.

Echter , wanneer je kan aantonen dat zowel de notaris alswel de rechtbank fouten hebben gemaakt...kunnen ze dan toch nog besluiten tot een gerechtelijke verdeling ?

Reclame

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#4 , 04 mar 2023 19:17

Dit is wel een heel algemene vraag. In welke zin heeft de rechtbank in dit dossier een rol gespeeld? Is er een vonnis? Zijn het effectief fouten of bent u niet akkoord met de uitspraak? Bent u dan niet in beroep gegaan?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

MetMieke
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 jul 2023 15:05

Er zijn wel degelijk effectieve fouten gemaakt door de notaris. Deze zijn door de rechtbank blijkbaar overgenomen.

Ik ben wel in hoger beroep gegaan. Echter daarbij moet worden opgemerkt dat dit te laat is ingediend.
Tegenpartij ging mee in hoger beroep tegen het vonnis. Echter mijn advocaat heeft betekening van vonnis van de tegenpartij niet mogen ontvangen. Gevolg is dat we onze bezwaren te laat hebben ingediend.

Mijn inziens had de reachtbank op z'n minst de tegenpartij kunnen vragen aan te tonen dat ze haar bezwaren wel aan mijn advocaat hebben doen toekomen. Bv in de vorm van een aangetekend schrijven ....o.a.

Daarnaast zijn er nog meer vraagtekens partijdigheden te benoemen in het vonnis en de voorafgaande procedure.

MetMieke
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 jul 2023 15:10

Beide partijen zullen zich toch moeten kunnen vinden in het uiteindelijke vonnis. ?
22-02-2023 ; iota ;
Weigeren te tekenen kan altijd. De consequentie is een gerechtelijke verdeling.

Vraag ; mag een "gerechtelijke verdeling: gezien worden of uitgelegd worden als uitvoer van het bestaande ( laatst uitgesproken ) vonnis rechtbank en notaris ?

MetMieke
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 jul 2023 23:30

En,....wat ik me afvraag ; kan ik mijn ongenoegen in dit stadium nog ergens kenbaar maken ?
Bij de rechtbank ( in Hasselt ) klacht notaris ? of anders ....?

Mijn voorkeur zou hebben om mijn ongenoegen kenbaar te maken bij een Europese instantie.
We doen allemaal alsof we zo transparant en humaan zijn .....nou niet dus ! je wordt van het bekende
kastje naar de muur gestuurd....

Terug naar “Echtscheiding”