Sociaal onderzoek

MrSensitive
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Sociaal onderzoek

#1 , 01 feb 2023 08:30

Beste

Ik zou graag de week/week regeling laten herzien die is bekrachtigd door de notaris. Maar zijn mijn redenen voldoende?

Mijn kind heeft autisme en mijn ex maakt daar eigenlijk een beetje misbruik van. Maar dat is niet het ergste. Waarom wil ik mijn kind meer hier hebben is om onder de negatieve invloed van de moeder uit te komen. Ik ben verder gegaan met mijn leven na de scheiding en heb dus een nieuwe relatie met een vrouw die ook een kind heeft. We zitten dus in een nieuw samengesteld gezin.
Mijn kind is boos op mij omdat ik uit het huwelijk ben gestapt (d.m.v. een affaire). Daar heb ik alle begrip voor en heb ook gezegd dat dit OK is. Mijn ex gebruikt dit feit echter om mijn kind verder gek te maken en op te draaien om zodoende ruzie te verkrijgen in ons nieuwe gezin. Ze maakt hierdoor het leven van haar eigen kind een hel. Zeker met het autisme verhaal.

Kan ik hier d.m.v. een sociaal onderzoek bekomen dat de week-regeling bijvoorbeeld 1 weekend op 2 bij haar wordt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 01 feb 2023 08:42

Week/week is standaard, er moeten al serieuze redenen zijn om daar van af te wijken. Het is ook niet onlogisch dat uw kind u als de schuldige ziet in zo'n situatie, zeker in het autisme verhaal waar de gezinsstructuur wegvalt. Ik heb mijn twijfels dat de rechtbank hier iets voor u gaat doen.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 01 feb 2023 09:07

Ik vermoed dat hier het Parentale AlienatieSyndroom (aangezet door de andere ouder) speelt. De wetgeving is hier in Europa nog niet helemaal mee om dit binnen het wettelijk kader op te lossen, wel in Canada.

Wat u kan doen. U laat dit door een psychiater evalueren. Ik ga er van uit dat uw kind voor autisme door een psychiater opgevolgd wordt. In samenspraak met de behandelende psychiater kan u bepalen welke hersteltherapie gevolgd kan worden. Vraag zelf ook de verslagen op waaruit blijkt dat er sprake is van PAS (dat mag u, u bent de ouder) En confronteer de andere ouder er mee om mee in de hersteltherapie te stappen. Indien de andere ouder dit weigert, meldt formeel dat u via de familierechtbank een onderzoek naar PAS zal eisen. Meestal is dat al zeer efficient om de foute invloed van de andere ouder te stoppen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”