co-ouderschap en niet akkoord handelingen tegenpartij

b-day
Topic Starter

co-ouderschap en niet akkoord handelingen tegenpartij

#1 , 18 mei 2009 09:50

Beste, ik heb co-ouderschap, zowel qua verblijfsregeling als het nemen van gezamenlijke beslissingen. Nu is mijn probleem het volgende:

Mijn ex wil onze 12 jarige dochter een bungeejump cadeau doen voor haar Plechtige Communie. Ik wil niet het plezier vergallen voor mijn dochter MAAR ik vind dit nogal een vrij onverantwoord cadeau voor een 12 jarige.

Een kleine speurtocht op het net zegt me dat éénieder jonger dan 18 jaar steeds de toestemming moet krijgen van de ouders/voogd.

Volstaat in dit geval de handtekening van slechts één ouder?

Kan ik dit alsnog tegenhouden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 18 mei 2009 14:03

een van de problemen die zich zouden kunnen voorkomen is "rechtshandhaving"

Stel je sleept de zaak voor de rechter en je krijgt gelijk

vb. verboden... + 1000 euro per vastgestelde overtreding

vraag: wie zal die overtreding vaststellen? Normaliter is het de deurwaarder die vasstellingen van overtredingen doet.

Op dit moment (zonder de insteek van anderen te kennen) zou ik gaan om de andere ouder ervan te overteugen om er van af te zien. Opvoeden is o.a. een zaak van offers brengen en compromissen sluiten >> vb. De zaak zou anders liggen als de dochter 5 jaar ouder zou zijn en zelfstandig zou handelen

Je kan eens googlen op dalton terror en nakijken of dit een alternatief kan zijn

Afbeelding

Vind je het zelf niet vreemd dat je de ouder met wie je samen je dochter opvoed de tegenpartij noemt? Dit is advocatentaal, geen taal van (co-)ouders.

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”