Verlaten woning voor officiële scheiding

Deppe123
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

Verlaten woning voor officiële scheiding

#1 , 22 jan 2023 17:17

Mijn echtgenote en ik zijn in bemiddeling.
Maar mevrouw doet over alles moeilijk, dus er is grote kans dat het tot een gerechtelijke procedure komt, spijtig genoeg.

Nu, om de rust te laten weerkeren voor de kinderen, zou ik al het huis willen verlaten, elders iets huren en me daar domiciliëren.

Maar verlies ik daardoor iets van rechten, vooral over de kinderen?

We komen er bij bemiddeling niet uit qua kinderregeling. Ik wil gaan voor 50/50, mits wel rekening houdend met mijn job (ik zit met permanenties waarin ik beschikbaar moet zijn voor het werk). Maar zij pusht telkens in richtingen en stelt zodanige extra eisen waarin ik moeilijk kan volgen. Het is nochtans zij die mij bedrogen heeft, gezegd heeft dat ze niet aan het huwelijk wil werken, haar zin wil doen in het leven en me dus in deze situatie duwt. Al enkele voorstellen zijn de revue gepasseerd waarbij ik keer op keer water bij mijn wijn doe, maar telkens vindt ze iets om tegen te wringen. Impliciet probeert ze me dus mijn kinderen af te nemen.

Maar als ik de woning al verlaat, kan ze me bijvoorbeeld weigeren de kinderen op te vangen of te zien? Ik wil absoluut rust vinden voor iedereen, maar wil haar natuurlijk ook geen munitie geven en mijn kinderen afgeven voor meer dan hoogst noodzakelijk.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding