Onderhoudsgeld

Mel1987
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsgeld

#1 , 21 jan 2023 20:10

Hallo,
Krijg ik een bericht op het moment dat ik geen onderhoudsgeld meer moet betalen of hoe werkt dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 21 jan 2023 21:27

Onderhoudsgeld voor wie voor wat?

Mel1987
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jan 2023 13:11

Ik moet onderhoudsgeld voor mijn zoon betalen

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2320
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2023 13:31

Het zou makkelijker zijn om een passend antwoord te geven indien er meer context gegeven wordt.

We weten al dat het om kinderalimentatie gaat. Is het kind meerderjarig? Zijn er vermoedens dat deze gestopt is met studeren en werkt?

Woont het kind bij de ex-partner en wordt hieraan de alimentatie betaald? Welk contact is er met het kind?

Mel1987
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jan 2023 15:38

Hij is in september 18 geworden,dus gaat nu nog naar school vermoed ik,ik betaal aan mijn ex waar mijn zoon woond maar heb al jaren met geen van beide nog contact

eylis
Berichten: 8840

#6 , 22 jan 2023 15:49

Een alimentatiegerechtigde meerderjarige heeft ook plichten. De jongere moet regelmatig de ouders op de hoogte houden van de studievoortgang. Dus zeker aan de ouder met alimentatieplicht hoort het kind te laten weten wat hij/zij studeert en wat de resultaten zijn. Stuur een formeel AS naar zowel de moeder als de zoon (dus 2 exemplaren) waarin u verwijst naar de informatieplicht ivm de studievoortgang. Meldt ook dat u - indien u geen officiële schoolresultaten ontvangt - de alimentatiesommen in afwachting op een geblokkeerde rekening stort, tot u de resultaten ontvangt.
U mag stoppen met de alimentatie op het ogenblik dat het kind afgestudeerd is en een eerste job heeft.

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 22 jan 2023 19:13

Krijgt kind nog groeipakket (kindergeld)?
Is ook een element dat alimentatie bepaald...

Mel1987
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 jan 2023 19:17

Dat weet ik niet ik heb met geen van beide nog contact

Terug naar “Echtscheiding”