Van wie zijn de goederen?

pjopjo
Topic Starter
Berichten: 14

Van wie zijn de goederen?

#1 , 24 dec 2022 01:51

Allen,

Momenteel zit ik verwikkeld in iets wat begint te lijken op een vechtscheiding.
We zijn (nog steeds, jammer genoeg) getrouwd in scheiding van goederen.
Heel veel van “de grote stukken” staan op haar naam, maar ik heb alles betaald en kan dit ook bewijzen via uittreksels.
Ik vroeg me dus af: aan wie worden de goederen toegewezen bij onenigheid?
De persoon die op de factuur staat? Of de persoon die betaald heeft?

Ik kijk uit naar jullie reactie!
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 dec 2022 10:12

Als u nog gelukkig getrouwd zou zijn en u persoonlijk failliet zou gaan. Van wie waren de goederen dan?

pjopjo
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 24 dec 2022 12:40

Dat is dus mijn vraag: haar naam staat op de factuur, maar ik heb alles betaald…
Betreft hier bv: twee grote slaapkamers

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 24 dec 2022 14:16

Hoeveel jaar geleden gekocht?

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#5 , 24 dec 2022 14:25

Beste

In principe bepaalt de naam op de factuur de eigenaar. Neemt niet weg dat indien u kan bewijzen dat die met eigen middelen betaald werden haar vermogen verrijkt werd door uw toedoen. In een rechtbank zal dat bij vereffening dus mee in rekening gebracht worden. De goederen behoren in principe haar toe. maar ze zal u theoretisch moeten vergoeden. MAAR : u heeft al die jaren ook mee gebruik gemaakt van die meubelen. Dus u heeft er ook het 'genot' van gehad. Vraag zal zijn wat de economische waarde vandaag nog is en welke vergoeding u daarvoor verwacht/zal krijgen. Afschrijving van meubelen boekhoudkundig 5 jaar dus in praktijk is de realisatiewaarde van die meubelen niet veel meer dan wat u er van op pakweg een tweedehandssites voor zou krijgen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 dec 2022 15:14

Indien u zonder contract bent gehuwd is alles gemeenschappelijk bezit wat onder het huwelijk werd verworven ongeacht op wiens naam het staat.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

eylis
Berichten: 8840

#7 , 24 dec 2022 17:19

@justice speaker; poster vermeldt duidelijk gehuwd te zijn in scheiding van goederen.

pjopjo
Topic Starter
Berichten: 14

#8 , 25 dec 2022 22:42

Hoeveel jaar geleden gekocht?
De slaapkamers zijn ongeveer 2jaar oud.

De meubels die via 2dehands gekocht zijn en cash zijn betaald, vermoed is dat gewoon gedeeld door 2 is?

Mijn ex heeft ook een hoop electronica mee, waarvan ik facturen heb op mijn naam, maar blijkbaar kan je geen klacht indienen wegens diefstal, zolang je getrouwd bent… 😅

Terug naar “Echtscheiding”