omgangsrecht

kaatje69
Topic Starter

omgangsrecht

#1 , 13 mei 2009 15:58

mijn oudste twee kinderen zijn uit n eerder huwelijk beide wonen bij hun vader waar ik n uitstekend contact mee heb , die zijn bij hun vader gaan wonen toen ik twee jaar met de jongste in het ziekenhuis heb gelopen (leukemie)ook hun heb ik vrij gelaten in hun keus en nu nog zij zijn wat ouder en ja gaan meer hun eigen weg maar komen nog wel regelmatig bij mij .
ik ben altijd van mening geweest dat n kind beide ouders mag zien , maar dan moet t wel vrijwillig zijn niet gedwongen want dat werkt ook niet , de verstandhouding tussen mijn ex en mij is nooit goed geweest is teveel voor gebeurt in en na mijn huwelijk met hem , ben toen het huis uit gevlucht na drie moorddreigingen hij heeft mij en de kinderen geestelijk en emotioneel de grond in geboord in die tijd , kan zo goed liegen dat veel mensen hem geloven en hij zelf gelooft er ook in. zijn ouders staan achter mij en hij was enigskind en was altijd twee handen op een buik met zijn ouders , maar die staan nu achter mij vinden dat hij ons met rust moet laten hun zien ook dat hun kleinkind hieronder lijdt . zal t er morgen over hebben met de advokaat over n psycholoog maar dan zal t echt zonder de vader zijn .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 13 mei 2009 16:24

... zal t er morgen over hebben met de advokaat over n psycholoog maar dan zal t echt zonder de vader zijn .
Voor zoveel dat ik er van ken ga ik ervan uit dat als je aan ouderlijke conflictsituatie's gaat werken om ze op te lossen, je met twee ouders moet zijn om dit te bereiken.

Het zal wel wat inspanning kosten, en ja ook werkt zo iemand niet gratis, maar denk je dat die psycholoog U of uw kind of de vader enige schade zal gaan toebrengen als beide ouders gezamelijk naar de psycholoog toe stappen en aan deze mevrouw of meneer hulp vragen in een zoektocht naar een weg om het leven als ouder minder conflictueus en dus wat draagelijker te maken?

... kan zo goed liegen dat veel mensen hem geloven en hij zelf gelooft er ook in.
Om dit onder controle te krijgen is een psycholoog uitermate geschikt maar nogmaals als dat liegen ook betrekking heeft over de scheidingssituatie dan moet je er met twee naar toegaan om dat uit te klaren en de wereld uit te helpen. Telkens hij liegt ga je de kans krijgen om Uw waarheid daar tegenover te stellen. Een advocaat en een rechter hebben daar noch de tijd niet voor, noch de nodige studies* voor gedaan met andere woorden de kans dat die vijandigheid ten aanzien van elkaar blijft verder duren als men enkel in termen van rechters en advocaten denkt is vrij groot en dan kom ik terug op de kans dat het OM er een POS (problematische opvoedingssituatie) dossier van maakt

Hoe je het ook draait of keert dat blijvend conflict is erg schadelijk voor het welzijn van het kind waardoor de kans vergroot dat er littekens worden gemaakt die door het kind zijn hele leven gedragen moeten worden

RR

* zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... 7073#37073

chrisd

#3 , 13 mei 2009 20:44

als je aan ouderlijke conflictsituatie's gaat werken om ze op te lossen, je met twee ouders moet zijn om dit te bereiken.
Geen twijfel over mogelijk; hoe zal de psycholoog, voor wie TS een wildvreemde is, om te beginnen weten, of TS zelf de waarheid spreekt??

Reclame

kaatje69
Topic Starter

#4 , 14 mei 2009 17:45

komen net van advokaat terug , daar even alles doorgenomen , hij gaat nu contact opnemen met mijn ex zijn advokaat , om te regelen dat de oude regeling stop gezet wordt en dan rustig aan eventueel weer iets op te bouwen tot om de week n weekend eerst n uurtje en dan langzaam uitbreiden . maar gaat mijn ex daar niet mee acoord dan komt t voor en is de kans groot dat ie het niet wint , dan worden dus ook de kwesties naar boven gebracht over zijn verantwoordelkijkheid naar zoon toe , de miskleumen van hem dus , afspraken niet nakomen , andere dingen belangrijker vinden dan zijn zoon , vreenden zoon op laten halen of thuis brengen, ziekenhuisafspraken voor zoon niet nakomen of andere laten opknappen , ook dat hij zoon het huis uitgezet heeft en anderhalf jaar geen contact heeft gezocht , enz enz wat de afgelopen jaren allemaal gespeelt heeft . en dan gaat t waarschijnlijk via jeugdzorg of de kinderbescherming en ja dan gaat t nog wel even duren . en ja mijn ex kennende die is eigenwijs , als het niet zo gaat als hij wil , dan gaat hij denk ik niet acoord met deze regeling en kon hij zijn kop nog wel eens stoten .

roderidder

#5 , 15 mei 2009 02:09

komen net van advokaat terug , daar even alles doorgenomen , hij gaat nu contact opnemen met mijn ex zijn advokaat , om te regelen dat de oude regeling stop gezet wordt en dan rustig aan eventueel weer iets op te bouwen
Denk je dat de vader daar mee akkoord zal gaan? Zelf vrees ik daarvoor.

Voor zover ik zicht kan krijgen op de zaak is het spaningsveld tussen de kinderen en de nieuwe partner van de vader één van de hoofdoorzaken waarom het hier fout loopt. Als dat het geval is dient men mijn inziens daar aan te werken. Wat nu gaat volgen als hij niet akkoord gaat is dat allicht beide ouders maar zoveel modder als mogelijk naar elkaar gaan gooien. Allicht zijn er advocaten die goed hun brood verdienen om dat juist als hun kerntaak te beschouwen. Veel beter voor de kinderen is dat men aan de slag gaat met de problemen die nu stellen. Eerst de problemen analyzeren en ze daarna aan te pakken.

Noch een rechter, noch Uw advocaat noch de zijne zal daar veel energie in steken en dat betreur ik.
als je aan ouderlijke conflictsituatie's gaat werken om ze op te lossen, je met twee ouders moet zijn om dit te bereiken.

Helaas zijn dit loze woorden geweest en kiest men voor een ander traject.
Kortom, naar mijn oordeel is met procederen de kans reeel dat het ouderconflict zal vergroten en verstarren in plaats van verkleinen, en dat zou in voorkomend geval jammer zijn voor de kinderen.

RR

chrisd

#6 , 15 mei 2009 07:23

je met twee ouders moet zijn om dit te bereiken.
Helaas zijn dit loze woorden geweest en kiest men voor een ander traject.
Kortom, naar mijn oordeel is met procederen de kans reeel dat het ouderconflict zal vergroten en verstarren in plaats van verkleinen, en dat zou in voorkomend geval jammer zijn voor de kinderen.
Waarom stapt TS niet elke keer, dat er wat is, naar haar ex in plaats van naar haar advokaat, die, zoals RR zegt, best wel eens met zijn vriendje wil bellen maar verder, mag ik hopen, wel andere dingen aan zijn hoofd heeft??

roderidder

#7 , 15 mei 2009 22:53

'Het Recht' is in plaats van welwillende en integere dienstverlening op zakelijke basis, zoals voluit wordt gepretendeerd en mede daardoor door de burger mag worden verwacht m.i. vooral netwerken met andermans belang op andermans kosten;
Deze quote verdient een ere plaats

misschien komt er in de toekomst op het JF een gallerij waar humor, scherpzinnigheid of mooie quote's kunnen ge-etaleerd worden

RR
bron: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 4258#54258

tja... :? Het is wel haar recht, de advoaat zijn taak, en ... waar was ik gebleven?

RR

Terug naar “Echtscheiding”