EOT Decharge opschortende voorwaarden

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

EOT Decharge opschortende voorwaarden

#1 , 21 dec 2022 10:30

Beste

Enige tijd geleden heb ik een EOT ondertekend. Toen had mijn notaris mij gevraagd bij de bank na te gaan of ik een decharge kon krijgen voor voor mijn ex. Dit was toen geen probleem. Het percentage was 1.7% interest. Dit was dus geen probleem. Nu zoveel maanden verder is die zelfde decharge 3.6% interest. Nu blijkt dus dat ik dit niet zal kunnen dragen.

Had mijn notaris geen opschortende voorwaarde moeten voorzien in de EOT? Net zoals wanneer je een huis koopt dat de koop niet doorgaat indien je geen lening kan bekomen? Volgens mijn notaris kan je een opschortende voorwaarde niet zolang in de tijd zetten?

Nu zit ik dus met een serieus probleem.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 21 dec 2022 19:51

Beste in uw EOT komt u doorgaans overeen dat 1 partij de lopende lening te laste neemt. Een volgende stap is dat u aan de bank vraagt om de partner te ontslaan van zijn medeschuldenaarsschap. Dat lukt niet altijd gezien de bank dan ook een inkomen minder heeft om op terug te vallen. Dat neemt niet weg dat de afspraak in EOT geldig is tussen partijen
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”