Vonnis: mijn dochters moeten naar hun grootouders

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Vonnis: mijn dochters moeten naar hun grootouders

#1 , 18 dec 2022 11:17

Mijn dochters zouden vandaag naar hun grootouders moeten gaan. Nu moet de oudste van hun niet gaan, omdat ze examens heeft. (Hoeft niet van de grootouders).
Maar de band met mijn dochters en haar grootouders is ook gewoon slecht. Ofwel wordt ze totaal genegeerd daar ofwel wordt ze overspoeld door frustraties van de grootouders.
Mijn jongste dochter zouden ze wel willen zien vandaag. Maar zij is al 2x geslagen daar door de neefjes (met stok op de benen en 1x op haar ogen, vastgesteld door dokter en pv opgemaakt van beide feiten). Er loopt ook een VOS dossier ondertussen.
Ik durf de jongste dus niet alleen laten gaan vandaag. Als ik het vonnis niet naleef moet ik een dwangsom betalen aan mijn ouders (hun grootouders).
Ben ten einde raad alweer.
Wat moet ik vandaag doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 18 dec 2022 12:09

Jammer, u had iets eerder moeten bedenken of u iets aan de plannen kon wijzigen. Nu moet u inderdaad doen wat in het vonnis staat.

Wat u voor de volgende sessie kan voorstellen (dus tijdig) . U zendt een AS naar de grootouders met de volgende informatie:
-> Gezien het feit dat de grootouders ook de andere kleinkinderen uitnodigen en het voor hen begrijpelijk zwaar is om het toezicht te houden op alle kinderen (cfr neefje dat dochter reeds herhaalde malen sloeg met een stok) stelt u voor dat de volgende afspraak zal plaatsvinden in een ontmoetingsruimte waar de kinderen veilig met de grootouders kunnen omgaan.

https://www.caw.be/hoe-wij-helpen/begel ... oekruimte/

U meldt dat u de kinderen daar brengt en ook afhaalt en dat u dit voorstelt omdat het parket de gebeurde feiten zeer ernstig neemt en omwille van de veiligheid van de kinderen het bezoekrecht kan en zal wijzigen naar een andere formule. Dat u uiteraard wil vermijden dat het bezoekrecht zou wegvallen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”