Ex dreigt kinderen af te nemen

GeorgBecker
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Ex dreigt kinderen af te nemen

#1 , 10 dec 2022 20:27

De feestdagen staan voor de deur dus mijn ex begint weer. Nu heeft ze dit jaar wel een heel vuil spelletje bedacht..

Mijn ex en ik zijn al enkele jaren gescheiden en hadden 2 kinderen samen. Zij heeft van in het begin de kinderen gebruikt om mij (en later ook mijn nieuw gezin) het leven zo moeilijk mogelijk te maken. Zo erg dat wij 3 jaar geleden beslist hebben naar het buitenland te verhuizen. Volgens het EOT zijn de kinderen dus permanent bij haar maar kan ik hen eigenlijk zien wanneer ik wil mits afspraak.
De kinderen gaan ook 1 weekend per maand naar mijn ouders en dan zijn wij daar meestal ook zodat iedereen mekaar kan zien.

Nu heeft mijn ex onlangs besloten om onze zoon naar een therapeut te sturen en ze eist dat ik daarvoor bijbetaal. De therapie is niet door een dokter voorgeschreven en het "probleem" doet zich enkel bij haar voor. Ik sta dus 100% stevig in mijn schoenen om dit niet te betalen.

Mijn ex mag al enkel via mail met mij conmuniceren vanwege de mindgames die ze continue speelt, maar nu heeft ze contact gezocht met mijn vader en laten weten dat "als ik die therapie niet betaal en niet elke maand met haar afspreek om te praten, ze mij en mijn ouders de kinderen gaat ontzeggen en dan moet ik het maar via een advocaat regelen".

Uiteraard is dit een gigantische bluf maar ik wil dit spelletje niet meespelen en al zeker niet toegeven.

Elke tip over hoe ik dit best, ook juridisch, aanpak is dus absoluut welkom.
Voor zover ik weet heeft zij geen enkel recht om mij of mijn ouders de kinderen te ontzeggen en geen enkele grond om juridisch weer belachelijk te beginnen doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 10 dec 2022 20:54

Wat is het probleem juist met de therapeut? Mentale problemen bij kinderen zijn sinds Corona actueler dan ooit, dus ik zou dit niet zomaar bagatelliseren.

GeorgBecker
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 dec 2022 21:41

Mijn zoon vraagt op verkeerde manieren naar aandacht en mijn ex weet niet wat ze eraan kan doen, buiten hem effectief ook aandacht dan... Bij ons doet zich dat probleem effectief niet voor. Hij slaapt en eet ook veel beter bij ons dan bij haar.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”