Verblijfsregeling

DSamyn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verblijfsregeling

#1 , 04 dec 2022 06:01

Hallo,

Even een vraagje..
Onze verblijfsregeling voor ons dochter van 6 jaar is bijna een weekweek regeling met wissel op vrijdag in school, bij geen school om 18.30u. Enkel in zijn week heb ik haar 1 dag extra. Ik haal haar dinsdag af in school en moet haar de woensdag terugbrengen naar vader 16.30u. In ons vonnis staat er geen km beschreven. Er staat in dat de ouder bij wie ze verbleef haar moet brengen. Maar bij die dag extra in zijn week moet ik haar afhalen en brengen naar zijn huis.
Er staat dus geen km beschrijving alsook staat er niet letterlijk in dat ik haar moet brengen naar adres waar ouder woont. Nu het meest logische is dat zij wordt gebracht naar het adres waar de ouder en dochter gedomicillieerd is?

Het is dus zo dat in januari hij op reis zal gaan naar Nederland. Hij eiste haar een volle week op ook al staat in het vonnis dat hij enkel in groot verlof 1 volle week mag kiezen mits overleg ruim op voorhand. En in januari eist hij een volle week, ook al zegt het vonnis dat de regeling ook in de andere vakanties gewoon doorloopt. Mijn ex heeft me laten weten dat ik haar dinsdag moet ophalen waar zij op dat moment verblijven in Nederland. En dan in principe zou ik haar de woensdag opnieuw moeten brengen tegen 16.30u in Nederland. Dit is zeker 2u of meer rijden.
Nu ik heb daar geen toestemming voor gegeven dat hij haar een volle week houdt. Maar desondanks dat laat hij me weten dat hij in zijn recht is en als ik het er voor over heb ik haar maar moet gaan afhalen in Nederland. Het is niet dat ik express moeilijk doe en nee zeg, maar wij hebben dan iets gepland.

Het is ook zo dat ik in mijn huis in de verbouwingen zit, en dochterlief en ik wonen in bij mijn vriend (wat mijn ex niet kan verdragen) We hebben intussen een relatie van 1j7mnd. Het is zo dat ik bij hem uiteindelijk zal blijven wonen en nu al haar wat laat wennen. Telkens hij haar komt brengen wanneer er vakantie f geen school is dan sta ik altijd klaar waar ze gedomicillieerd is, dus het huis waar verbouwingen bezig zijn. Zodanig dat er daar geen onnodige discussies over zijn. Ik laat hem ook niet naar het huis van mijn vriend rijden omdat ik weet dat hij dit niet zal willen doen. Maar dan zou ik naar Nederland moeten rijden..

Nu mijn vraag is.. Als er geen km in vonnis staat alsook niet letterlijk adres van ouders.. is het dan niet sowieso op adres waar ouders verblijven?

Mvg,
Dsamyn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38479

#2 , 04 dec 2022 20:27

Bij wie staat kind ingeschreven - gedomicilieerd?
Staat de dinsdag ophalen en brengen ook in dat vonnis?
Is dat een verlofweek in januari want dochter zal naar ik vermoed leerplichtig zijn.
Bij mijn weten is de afhaal en brengplaats de plaats van domicilie en dus uiteraard niet ergens in het buitenland. Ook niet in zijn week.
Indien geen overeenkomst om naar buitenland te gaan van u dat zeker al melden op de wijze die u normaal gebruikt en nu zeker ook per aangetekend schrijven met antwoordkaart en met een gewone brief en u verwijst in beide brieven naar elkaar .
Hoelang woont u al niet meer op adres waar verbouwd wordt... is normaal administratief niet mogelijk als het om zware verbouwingen gaat.

Als daar niets van is het vonnis staat is dat geen recht maar een parentale ontvoering en sowieso een inbreuk op het vonnis.==> aangifte bij politie van inbreuk en vonnis + kopie meenemen indien hij toch doorzet.
Wie heeft van het kind de EiD en en of de ISI+ kaart ? Of gaat die altijd mee over en weer?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”