wijzigen domicilie - wettelijk samenwonend

Griet Thorrez
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

wijzigen domicilie - wettelijk samenwonend

#1 , 18 nov 2022 10:58

Beste, ik woon al paar maanden niet meer in het huis waarvan ik de helft eigenaar ben wegens een relatiebreuk. Ik wil mijn domicilie verzetten. We zijn wettelijk samenwonend. Ik las dat dit niet automatisch ontbonden wordt als je je domicilie verzet. Mijn ex woont nu in het huis, het is de bedoeling dat hij het overneemt maar dat sleept aan. Hij is niet nog niet zeker of hij mij kan uitkeren.
Heeft dit gevolgen voor de lening die op beide namen staat als ik het wettelijk samenwonen ontbind? Kan ik nu mijn domicilie gewoon verzetten?
Bedankt voor uw antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9888
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 19 nov 2022 17:13

Wettelijk samenwonen stopzetten kan door elke partner, zonder tussenkomst van de ander. Gewoon melden op het gemeentehuis.
Deze nieuwe situatie verandert echter niets aan de situatie van het huis en de lening. Wettelijk samenwonenden leven in een staat van scheiding van goederen. U blijft dus evenveel eigenaar en uw verbintenis voor de lening is onveranderd.
Zo'n toestand is echter niet lang houdbaar. Indien uw ex niet mee wil, kan u toch een verkoop eisen. Raadpleeg daarvoor uw notaris.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon


Reclame

Terug naar “Echtscheiding”