Naamsverandering

Qbek
Topic Starter
Berichten: 255

Naamsverandering

#1 , 12 nov 2022 19:55

Ik heb meerdere kinderen waarvan ik er 1 niet meer zie.
Door omstandigheden heeft een rechtbank toegestemd dat de moeder "all inclusive" heeft over het kind( toen was hij 8 jaar oud).Sindsdien ( een jaar of 6 nu) heb ik niets meer gehoord van hem en betaal ik maandelijks een vast bedrag ,all in.Nu hoor ik dat hij zijn achternaam wil veranderen....
Heb ik daar iets in te beslissen? Verandert er iets aan mijn rechten?maw,verandert er iets aan de situatie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12770

#2 , 12 nov 2022 19:59

Een naamsverandering is puur administratief, het verandert niets aan uw rechten en u kan er niets aan doen.

eylis
Berichten: 8825

#3 , 12 nov 2022 20:13

Als ik u post goed bedrijp is uw kind nu (8+6) 14 jaar. Dat is minderjarig. Uw kind kan pas zijn familienaam veranderen als hij meerderjarig is. U geeft weinig info over de kindregeling. Zelfs al heeft de moeder het volledige verblijfsrecht van jullie kind, dan deelt u de ouderlijke autoriteit nog steeds en heeft u omgangsrecht.

Reclame

Qbek
Topic Starter
Berichten: 255

#4 , 13 nov 2022 15:38

Hartelijk dank voor de antwoorden!

Marcus Aurelius
Berichten: 3782
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 nov 2022 16:57

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Echtscheiding”