Ex laat niets weten over kosten hoge school oudste dochter

Aeoliansky
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ex laat niets weten over kosten hoge school oudste dochter

#1 , 31 okt 2022 16:31

Beste,

Korte schets. Oudste dochter praat al een jaar niet tegen mij, ik weet kan haar niet dwingen is 18j.

Maar mijn ex doet nu het zelfde als ik iets vraag over mijn dochter antwoord ze niet. Ze laat ook niets weten ivm de kosten voor haar hoge school opleiding. Zelfs na herhaalde maken hier achter te vragen omdat dit mijn plicht is als vader. Maar ze weigert alle communicatie.

Wat kan ik hier aan doen. Ik wil niet dat ze zegt aan mijn dochter dat ik niets betaal terwijl ik dat juist wel wil doen!

Mvg

A

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8825

#2 , 31 okt 2022 16:52

Wat staat er in het EOT of het echtscheidingsvonnis?

Aeoliansky
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2022 16:57

Dat ik schoolkosten moet betalen evenredig naar verdienste.

Reclame

Drone
Berichten: 3020
Locatie: st-niklaas

#4 , 31 okt 2022 18:13

de ex moet dan wel laten weten wat de kosten zijn . . .

schrijf haar via aangetekende zending en wijs haar op haar plichten mbt tot de kosten voor de school.

immers u kan niet X aantal % bijdragen volgens het vonnis als u niet weet wat de kosten zijn

Franciscus
Berichten: 38479

#5 , 31 okt 2022 22:06

En uiteraard moeten die kosten bewezen worden door officiële stukken ( facturen- vragen tot betaling).

eylis
Berichten: 8825

#6 , 01 nov 2022 00:01

Bovendien moeten een studerende kind (waarvoor u alimentatie betaalt) u op de hoogte houden ivm de voortgang van de studies.

Terug naar “Echtscheiding”