ex van mijn vriend : pesterijen

murblo
Topic Starter
Berichten: 74

ex van mijn vriend : pesterijen

#1 , 05 mei 2009 22:53

hoi,
even mijn hart luchten als stiefmoeder : ik ben al een jaar samen met mijn vriend en samen hebben we zes kinderen : twee van mij, twee van hem en tweeling van twee maanden jong (van ons samen)
1 van zijn zonen is in co-ouderschap, de ander bij ons met bezoeksrecht bij haar (zelf door hem aangevraagd) , dit vanaf januari, hij ging wel al niet meer vanaf september. In datzelfde vonnis staat dat familie de kinderen dient af te halen indien de ouder niet kan.
Nu moest ik de jongste afhalen vorige vrijdag bij haar : mijn vriend moest werken. Om heibel te vermijden , ben ik in de auto gebleven en is de oudste aan de deur gaan bellen bij zijn moeder. Ik ben bewust achter de haag blijven staan opdat ze me niet zou zien. De twee kinderen liepen dan naar de auto, en zij stond te gapen over de haag, ze is dan razend naar de auto gelopen en is beginnen roepen tegen mij dat ik haar kinderen niet mocht afhalen want ik was geen familie van de kinderen (zie vonnis), enz (nog wat lelijke zaken), ik was totaal verbouwereerd en heb me heftig verbaal verdedigd, enfin dan maar weggereden want iedereen stond al te kijken. Traantjes bij mij, en de kinderen van slag...ik kan het goed vinden met de jongens en ze zien me wel als familie, dus ze snapten er niets van (zelf knuffel van de kleinste gekregen).
Nu heeft ze terug aanklacht bij de politie gedaan (voor dit), ze doet dit voor alles en nog wat... enfin maar mijn vriend werkt wel bij de politie, dus die moet iedere keer naar intern toezicht, en nu dus omdat ik de kids ben gaan halen.
De oudste vroeg aan zijn moeder waarom : zij antwoordde dat een vriendin ze niet mocht halen, want die zou ze ontvoeren...
Zie je mij al gaan zeg????? met zes kinderen ???? naar waar???
Te moe om er woorden te blijven aan vuilmaken : maar welke rechter zal er hem daarvoor veroordelen : ik ben toch geen onverantwoordelijk persoon om zijn kids te gaan afhalen???

een triestige (stief)moeder

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
anouck
Berichten: 41

#2 , 06 mei 2009 08:07

precies dat berichtje kwam van mij!!!
je kan er weinig tegen doen, hoor!
ik heb het ook allemaal meegemaakt, ook telkens klacht voor futuliteiten en mijn man mocht het ook telkens gaan uitleggen, want hij werkt ook bij de politie.
nu,haar klachten waren telkens zo stom dat ze weigerden er een klacht van te maken en er gewoon een melding van maakten (daar kunnen ze niet onderuit) maar toch...
zo voelde ze ze zich eens bedreigd, het schoot haar te binnen dat mijn man een wapen heeft en ze wou dat hij die moest afgeven, zomaar zonder reden, zonder enig dreigement of woorden van mijn man...(proest)

rambina
Berichten: 191
Locatie: Limburg

#3 , 06 mei 2009 11:16

Kunnen misschien een club oprichten..

Ik heb nu zoiets van, mensen die zo doen, of zo blijven doen die zijn niet gelukkig.. Die leven echt om iemand anders het leven zuur te maken..
Het is wel fijn om te weten dat je niet alleen bent in deze zaken..

De ex van mijn vriend ging zo ver dat ze een bevriend politieagent in mijn rijksregister liet kijken om daarna deze gegevens te verspreiden tegen de buren hier, haar datevriendjes op het internet enz enz..
Natuurlijk waren sommige dingen gelogen en dik overdreven, maar de mensen doen geen moeite om te vragen wat waar is en wat niet.. Er staat niets speciaals in, maar wat zij ervan gemaakt heeft is dat ik met 7 mannen had samengewoond, en wat ik verdien, wat mijn vriend verdient, hoeveel keer ik wel niet van woonplaats veranderd ben enz enz..

Dan nog maar te zwijgen over wat ze tegen de kinderen zei.. Het moet echt onvoorstelbaar zijn geweest.. Zelfs nu na drie jaar is ze nog steeds dagelijks over ons bezig.. Hoe ziek kun je zijn..

Je zit er maar mee
justice will be done

Reclame

Hanna
Berichten: 4
Locatie: Balen-Olmen

#4 , 13 mei 2009 14:30

Hallo
ik wil ook bij het clubje komen als er eentje wordt opgericht :)
Niet altijd grappig hé maar het betekent blijkbaar dat er veel exen zijn die graag problemen creëren doordat ze zelf niet gelukkig zijn.
Ik zit in hetzelfde geval : zelf moeder van twee kinderen in co-ouderschapsregeling week om week en mijn partner heeft vier zoontjes ook in co-ouderschapsregeling week om week Dus samen op hetzelfde moment 6 kinderen bij ons thuis.
Dat is allemaal niet erg als de expartij (ik noem het de "hex"partij) als "goeie" moeder de kinderen degelijk zou verzorgen en hen niet ziek naar ons laat komen of met veel te lange en vuile vingernagels, incl vuile oortjes, ongeknipte haren,enz enz...
De gewoonste basishygiëne kan onze hex niet eens toepassen maar ze is er rotsvast van overtuigd dat ze goed bezig is. Duidelijk bezig met andere zaken dan haar kinderen dusja. En ze heeft nochtans ook een partner die haar wat zou kunnen helpen (mijn partner was spijtiggenoeg zo gek om steeds alles voor haar te doen in het verleden).
Mijn partner heeft haar nu al een paar keer laten weten dat de kinderen fatsoenlijk moeten verzorgd worden en niet elke keer ziek bij ons moeten toekomen. Ik zou me nogal schamen als mijn exman mij zoiets zou vragen ! Pffff... het is héél vermoeiend op die manier hoor en als ik mijn kindern zo slecht zou behandelen zou ik niet zo hoog meer van mijn toren blazen zoals onze hex wél doet. Typisch zeker ???

rambina
Berichten: 191
Locatie: Limburg

#5 , 13 mei 2009 16:31

Hier ook van datte.. Alhoewel de kids van mijn partner al 14 en 17 jaar zijn komen ze met lange vieze nagels (een mens vraagt zich af of ze nooit samen aan tafel zitten).

Wel overal de grote madam gaan uithangen, roddelen, heel de buurt tegen ons opzetten, maar bezorgd zijn over hun zoon die duidelijk problemen heeft met zichzelf, daar hebben ze geen tijd voor..

De ene dag kan ik het beter verdragen dan de andere.. Soms, zeker na 3 jaar, ben ik het echt wel moe..

Nu heeft haar vriend beslist dat ze geen mails meer mag lezen die wij sturen.. (wij sturen enkel mails ivm de kinderen, kort en zakelijk)..
Wel vervelend als er dingen ivm de kinderen geregeld moeten worden..

Zo kan ik nog uren doorgaan.. Idd heel vermoeiend zoiets..
justice will be done

Terug naar “Echtscheiding”