Ex-partner haar spullen komen halen

DavidM2210
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ex-partner haar spullen komen halen

#1 , 27 okt 2022 13:27

Sinds maandag van deze week ben ik en mijn ex-partner uit elkaar en zij is van plan om haar spullen op zaterdag bij mij te komen ophalen.
Zij is niet gedomicilieerd op mijn adres maar op een ander adres, ben ik verplicht om haar nog binnen te laten ? Of is het voldoende dat ik haar spullen gewoon beneden breng (al haar spullen heb ik deze week ingepakt in zakken) ?
Wat moet ik doen in het geval zij moeilijk doet (ze kan wel agressief zijn met momenten) ? Mag of moet ik dan de politie bellen ?

De huurovereenkomst staat enkel op mijn naam en zij heeft deze ook niet getekend.

Alvast bedankt voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8825

#2 , 27 okt 2022 13:46

U mag haar spullen inpakken en aan de deur afgeven. Mevrouw is niet gedomicileerd op uw adres. U hoeft dat ook niet vooraf te melden dat u dit zo gaat doen. Dat voorkomt dan al mogelijke discussies. Eens de spullen afgegeven, mag u de deur sluiten. Indien mevrouw hier niet mee akkoord is en de politie zou bellen, dan kan deze haar uitleggen dat zij geen rechten heeft om uw woning te betreden, noch aanspraak kan maken op spullen in de woning indien zij daar geen aankoopfactuur van bezit.

Franciscus
Berichten: 38479

#3 , 30 okt 2022 13:21

En best laten aftekenen wat er is meegenomen.
Staat ergens al beschreven wat haar spullen zijn?

Reclame

DavidM2210
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 nov 2022 20:45

Het is vooral haar kledij die bij mij ligt en dat ze moet komen ophalen al de rest heb ik gekocht voor ik met haar samen was

Franciscus
Berichten: 38479

#5 , 02 nov 2022 21:27

En hoe gaat u dat bewijzen?
Du best laten aftekenen dat ze alles heeft meegenomen.

Terug naar “Echtscheiding”