Kosten kinderpsycholoog bij echtscheiding

GeorgBecker
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Kosten kinderpsycholoog bij echtscheiding

#1 , 24 okt 2022 20:57

Het gaat sinds onze echtscheiding niet goed met mijn zoon. Mijn ex heeft de kinderen gebruikt om het mij zo moeilijk mogelijk te maken en dit heeft uiteraard traumas nagelaten... Mijn zoon wordt ook constant achteruit geschoven bij mijn ex, wat ook niet helpt.

Wanneer hij bij ons is, is er eigenlijk geen probleem. De eerste nacht heeft hij het wat moeilijk, maar slaapt daarna als een baby. Qua gedrag is hij bij ons een compleet normale jongen, niets speciaals op te merken.

Nu is mijn vrouw zwanger van ons tweede kindje en uiteraard moet mijn ex dan weer moeilijk beginnen doen.

Nu moet plots onze zoon naar de kinderpsycholoog omdat hij bij haar zeer slecht slaapt, zich "misdraagt" en ook op school niet altijd even flink is.

Van de school krijg ik niets mee want de moeder van mijn ex geeft daar les en dicteert wat wel en niet gecommuniceerd wordt. Dat mijn zoon zich bij mijn ex niet goed voelt, wisten we al langer en hebben we haar ook. meermaals verteld, zonder succes.

Nu moet ze uiteraard mijn toestemming hebben om hem naar therapie te laten gaan, maar mijn vraag is: als ik hierin toestem, moet ik daar dan automatisch ook mee voor betalen? Want daar gaat het bij mijn ex al jaar en dag over, het mij en mijn nieuwe gezin financieel zo zwaar mogelijk maken.
Ik wil mijn zoon de therapie niet ontzeggen die hij nodig heeft, maar dit hebben we zelf al jaren geleden gezegd en had vermeden kunnen worden...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8825

#2 , 24 okt 2022 23:49

Als jullie zoon zich binnen jullie gezin goed voelt en het samen goed klikt, dan kan de andere ouder wel beslissen binnen haar gezinssituatie of de zoon therapie nodig heeft. Gezien het feit dat de problematiek zich enkel voordoet binnen haar omgeving, bent u niet verplicht bij te dragen in de kosten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”