Vakantieregeling

Daffie
Topic Starter
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

Vakantieregeling

#1 , 23 okt 2022 07:42

Hallo,

Zoon gaat 1 weekend op 2 naar zijn papa.
In de EOT staat dat vakanties onderling geregeld worden en naar gelijke verdeling gestreeft word.

Nu daarvoor moet je natuurlijk overleggen. Ik vraag al sinds 17 september om de vakanties te regelen, ik heb mijn voorstellen gedaan en de papa ging het eens bekijken. Helaas tot op heden geen enkele bevestiging of antwoord hoe te verdelen.

Probleem is dat de meeste kampjes opengaan om in te schrijven op 1 november, dus ik kan helemaal niets afspreken met vriendjes zodat ze samen op kamp kunnen gaan. Ook voor de zomervakantie w alles duurder om te boeken maar ik kan dus niets vastleggen.

Ik heb reeds mail gestuurd naar de papa dat op 1 november alles open gaat naae inschrijvingen toe en ook de vroegboekkortingen aflopen. Helaas vrees ik dat papa niet zal reageren.

Wat zijn mijn mogelijkheden? Als hij niet reageert, kan ik er dan vanuit gaan dat de 12/14 regeling blijft doorgaan en zoon toch inschrijven id kampjes van zijn voorkeur?
Want hoe doe je onderling overleg als iemand weigert te antwoorden via whatsapp/mail.

Is het afdwingbaar dat ik aangetekende zending verstuur met - indien geen reactie tegen 1/12- ga ik ervan uit dat je de schoolregeling gewoon blijft doorlopen tijdens de vakanties?
Want voor t zelfde geld antwoord hij pas in mei.
Kan ik hiervoor bemiddeling opstarten?

Alvast bedankt voor de antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Evi (Odos)
Berichten: 347
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#2 , 23 okt 2022 19:44

Vanzelfsprekend kan je hiervoor terecht bij een bemiddelaar.

Staat er niets in de EOT voor het geval dat er geen akkoord bereikt wordt voor een bepaalde datum?
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Thomas_A
Berichten: 2220
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 okt 2022 20:43

Alle begrip dat je snel alles wil vastleggen, maar toch ook eens langs de andere kant bekijken.

De meeste mensen kunnen nog helemaal geen periode vastleggen voor zomervakantie volgend jaar. Wordt nog niet goedgekeurd dan, terwijl er binnen het bedrijf bepaalde voorrangsregelingen van toepassing kunnen zijn.

Niet iedereen kan vrij kiezen wanneer hij vakantie neemt.

Reclame

eylis
Berichten: 8825

#4 , 23 okt 2022 20:59

Laat de andere ouder weten dat als u geen antwoord ontvangt voor de afsluitingsdatum v/de inschrijvingen op 1 november u niet kan garanderen dat de stages niet binnen zijn verblijfsperiode zullen vallen.

Thomas_A
Berichten: 2220
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 okt 2022 21:38

Laat de andere ouder weten dat als u geen antwoord ontvangt voor de afsluitingsdatum v/de inschrijvingen op 1 november u niet kan garanderen dat de stages niet binnen zijn verblijfsperiode zullen vallen.

De inschrijvingen voor kampen gaan open op 1 november zo te lezen, ze worden dan niet afgesloten.

We zijn oktober hè, en spreken hier over de zomer van volgend jaar.

Daffie
Topic Starter
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 okt 2022 06:07

Het betreft ook alle vakanties voor de zomer en in de regio waar ik woon, zijn kampjes vaak binnen 2 weken volzet.

Moest het idd zo zijn dat er nog geen planning opgemaakt kan worden omwille van zijn werk, alle begrip.

Maar vorig jaar in september kreeg ik bericht dat zijn periode al vastlag, zonder overleg. Ik/zoon kon wel kiezen of hij in die periode mee wou met papa. Maar indien hij nee zei, was ik dus wel verplicht om in die periode voor zoon te zorgen.

Terug naar “Echtscheiding”