dringende hulp bij co ouderschap .

marnicvm
Topic Starter
Berichten: 2

dringende hulp bij co ouderschap .

#1 , 01 apr 2009 04:18

mijn zoon heeft een dochtertje van 30 maand en sinds september 2008 co ouderschap .
hoofdverblijf van het kind is bij de moeder ,

nu vraag ik jullie vriendelijk wat mijn zoon moet doen .
zijn ex verloofde heeft laten weten dat hij nog 1 maal het kind de hele week bij hem heeft en daarna enkel om de 14 dagen tijdens de we-kends om de volgende reden ,

ze heeft hem vandaag laten weten dat zijn dochtertje in een kleuterschool is ingeschreven , na de paasvakantie zal het kind dus naar de kleuterschool gaan ,
( daarbij vermelde ze dat mijn zoon daar niets meer kan aan veranderen )
hoe moet dit nu verder voor mijn zoon ?
de rechter heeft het co ouderschap uitgesproken tot het kind naar school gaat ,

wat hij ook wil vragen is of een kleuterschool gelijk is aan een school vanaf het 1ste leerjaar ?

wie heeft A.U.B zo vlug mogelijk een antwoord ?

met Vriendelijke Groeten

Marnic
Laatst gewijzigd door marnicvm op 02 apr 2009 01:40, 3 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mr
Berichten: 47

#2 , 01 apr 2009 09:02

de rechter heeft het co ouderschap uitgesproken tot het kind naar school gaat
Een kind is schoolplichtig vanaf het 1e leerjaar en niet vanaf het kleuterklasje.

Maw, naar mijn inziens zal het afhangen van de juiste formulering in het vonnis.[/u]

Je zoon kan ten alle tijden rechterlijke stappen ondernemen om bepaalde zaken te wijzigen!

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#3 , 01 apr 2009 10:47

Zoals het hier geformuleerd staat zou ik denken dat de moeder de vader niet wil erkennen dat de vader een gelijkwaardige positie heeft inzake het gezag over het kind.

Als je dit over je heen laat gaan zonder overleg dan zal dat in de toekomst allicht meer gaan gebeuren.

Als de rechter heeft uitgesproken dat beide ouders het gezag hebben en één ouder handeld alsof deze het alleenrecht heeft dan gaat dit regelrecht in tegen wat de rechter bepaald heeft. Dit werkt vernietigend op het voeren van goed ouderschap. Men zou naar de rechter kunnen trekken met een duidelijke boodschap dat je eist dat voor dergelijke belangrijke beslissingen beide ouders moeten betrokken worden ipv telkens voor voldongen feiten geplaatst te worden.

Maar dat heeft de rechter al beslist ! Ook zal de gerechtelijke uitspraak allicht een verblijfsregeling bevatten. Deze kan niet zomaar eenzijdig gewijzigd worden.

Wat je kan eisen voor de rechter is dat deze een waarschuwing uitspreekt, waarbij als de feiten zich herhalen dat het ouderlijk gezag van de ouder met unilaterale karaktertrekken (baas spelen) gedeeltelijk ontnomen dient te worden.

Wel is het zo dat m.i. je zoon best zijn eigen zaken regelt, anders wordt het nog complexer.


RR

Reclame

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#4 , 01 apr 2009 12:28

Het zou al heel wat duidelijker zijn als de juiste terminologie gehanteerd zou worden. 8)

Ouders oefenen samen het ouderlijk gezag uit over hun kinderen.
Wanneer de ouders niet samenleven, blijven zij in de regel het ouderlijk gezag gezamenlijk uitoefenen. Het gezagsco-ouderschap is de regel, waarvan de rechter kan afwijken bij gebreke van overeenstemming tussen de ouders.

Wanneer de ouders niet samenleven en één van de ouders vraagt het verblijfsco-ouderschap (week/week ofte bi-locatieregeling) dan onderzoekt de rechter deze regeling bij voorrang en kiest de rechter dus bij voorrang voor een regeling om de huisvesting van het kind op een gelijkmatige manier tussen de ouders te verdelen.


Laat je zoon zoveel mogelijk zelf deze zaak regelen.

marnicvm
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 02 apr 2009 01:36

mijn zoon heeft mij gevraagd of ik jullie de vraag wilde stellen daar hij niet goed wist hoe de vraag te formuleren ,

bij deze wil hij jullie hartelijk bedanken voor de antwoorden ,

Met Vriendelijke Groeten

Marnic

Franciscus
Berichten: 38607

#6 , 02 apr 2009 17:59

PS het is leerplicht geen schoolplicht

Terug naar “Echtscheiding”