Ex en hond

den.truyens
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex en hond

#1 , 15 okt 2022 21:31

Ik ben aan het scheiden met mijn vrouw.ze heeft mijn hond weggedaan ik weet niet waar hy is.en politie kan niet helpen en by advocaat duurt het veel te lang .wat kan ik best doen voor hem terug te krijgen? Alvast bedankt gr jelle

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8825

#2 , 15 okt 2022 21:51

Voor de wet is een hond een roerend goed. Gezien het feit dat u aan het scheiden bent, heeft uw vrouw dus een goed uit de gemeenschap van goederen ontvreemd. Hiervoor legt u eerst klacht neer bij de politie. Zij maken hiervan een PV op. Laat uw advocaat de tegenpartij verwittigen dat dit PV aan de boedelverdeling toegevoegd zal worden tenzij de hond terug gebracht wordt. wellicht kan haar advocaat haar duidelijk maken dat de zo'n ontvreemding niet in haar voordeel is bij de scheidingsuitspraak.

Franciscus
Berichten: 38479

#3 , 15 okt 2022 22:36

ALS er gemeenschap van goederen was.
Indien niet op wiens naam staat de hond (paspoort en chip).

Reclame

eylis
Berichten: 8825

#4 , 16 okt 2022 13:36

Ik ga er van uit dat de hond aangekocht is tijdens het huwelijk. Indien u volgens het wettelijk stelsel gehuwd was, dan behoren de - tijdens het huwelijk - aangekochte goederen tot de gemeenschap. Indien men gehuwd was zonde gemeenschap (in scheiding van goederen) dan behoort de hond toe aan diegene op wiens naam de chip en ID officieel is ingeschreven. Dan is er zelfs sprake van diefstal en dan leg je zeker klacht neer bij de politie. Diefstal kan vervolgd worden.

Terug naar “Echtscheiding”