ten laste nemen van ouder +65j + erfenis rechten scheiding stelsel 1978

anjaclaeys
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ten laste nemen van ouder +65j + erfenis rechten scheiding stelsel 1978

#1 , 11 okt 2022 16:44

Beste, Mijn moeder is sinds 03/21 gescheiden van mijn vader wegens onherstelbare schade aan het huwelijk en is invalide met 9 punten. Onderhoudsgelden en verdeling inboedel en huis moeten allemaal nog afgerond worden. Aangezien mijn moeder invalide is en een beperkt pensioen geniet ga ik bij haar inwonen vanaf nov dit jaar. Graag zou ik haar ten laste nemen omdat we op geen enkele subsidie beroep kunnen doen omdat mijn inkomsten, als alleenstaande moeder met twee kinderen ten laste, te hoog is om hiervan te kunnen genieten. Kan u mij zeggen of mijn moeder haar inkomsten hier onderhevig aan zijn indien ik haar ten laste neem en inwoon en of die van mezelf als ik mijn job zou verliezen en op een uitkering zou vallen?

tweede vraag: zij heeft tijdens haar huwelijk twee erfenissen genoten van haar onkel en vader is het effectief zo dat haar ex man dit volledige bedrag dient terug te betalen? Zij zijn getrouwd onder het klassieke oude stelsel van 1978.

Alvast bedankt om mij te beantwoorden, Indien u meer informatie nodig heeft kan u mij steeds berichten.
Mvg,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding