Valse beschuldiging voogdij

Jonathanvanbeersel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Valse beschuldiging voogdij

#1 , 07 okt 2022 19:49

Wat kan ik het beste doen in deze situatie ? Mijn ex-vrouw en ik zijn ongeveer 4 jaar geleden gescheiden - ons zoontje was er toen 2 jaar oud.
Tot op heden hebben we geen akkoord rond het co-ouderschap en zie ik mijn kind sporadisch. Nu word ik door mijn ex valselijk beschuldigd van geweld en vraagt zij de volledige voogdij zonder bezoekrecht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 07 okt 2022 23:21

Wat kan ik het beste doen in deze situatie ? Mijn ex-vrouw en ik zijn ongeveer 4 jaar geleden gescheiden - ons zoontje was er toen 2 jaar oud.
Tot op heden hebben we geen akkoord rond het co-ouderschap en zie ik mijn kind sporadisch. Nu word ik door mijn ex valselijk beschuldigd van geweld en vraagt zij de volledige voogdij zonder bezoekrecht.
in de veronderstelling dat zij al naar de politie is gestapt;

zij zal haar aantijgingen moeten bewijzen, om te beginnen met verslagen van een arts.

als er niks aan de hand is zal zij dat ook niet kunnen en kan u klacht indienen wegens lasterlijke aangifte (om te beginnen)

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 08 okt 2022 10:49

Sedert 13 april 1995 is bezoekrecht uit de BE wet verdwenen.
Wettelijk hebben de ouders beide omgangsrecht en hebben ze beide beslissingsrecht.
Rechter moet andere regeling steeds motiveren.
Al 4 jaar en nog geen sociaal onderzoek en beslissing van jeugdrechtbank?

Aangifte inzake geweld tgo wie ex-partner of tgo kind?
http://elfri.be/sancties-bij-niet-eerbi ... gangsrecht

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#4 , 08 okt 2022 10:58

Als u 4 jaar geleden wettelijk bent gescheiden en er was een kind, dan moet het vonnis of de EOT wettelijk een kindregeling inhouden die de rechten van beide ouders respecteert (omgangsrecht en ouderlijke autoriteit) Als de andere ouder die regeling niet respecteert kan u aangifte doen (bij de politie) telkens uw recht wordt geschaad. Met deze PV's vat u dit aan bij de rechtbank.

Terug naar “Echtscheiding”