Vonnis niet nageleefd

Camachima
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vonnis niet nageleefd

#1 , 04 okt 2022 15:12

Hallo beste mensen.

Ik zit met enorm veel stress en weinig hoop.

Mijn ex komt al meer dan 1 jaar niet opdagen en betaald ook niet meer voor onze dochter.

Ik heb meerdere keren contact proberen te krijgen met mnr in verband met onze dochter maar ik kreeg total geen antwoord.
Mijn man heeft ook geprobeerd maar ook niks.
Wij hebben het gevoel dat die van ons "wegloopt".

Weet iemand wat de gevolgen kunnen zijn voor mnr?

(Mijn dochter ziet mijn man als haar papa, niet haar bio-papa omdat zij die amper zag , ooit lieten wij een foto zien van haar bio-papa en ze zei dat zij geen idee had wie het is, maar ik weet niet of het van belang is)...

Mvg C.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38479

#2 , 04 okt 2022 15:56

Bio papa is geen juridisch begrip.
Ik vermoed dat u de wettelijke vader bedoeld doe het kind bij geboorte erkend heeft?

Is er een vonnis dat betekend is en termijn om in beroep te gaan verstreken (30 dagen na betekenis).
Is er een omgangsregeling en is er in het vonnis bepaald dat er een kinderalimentatie is (al of niet geïndexeerd)?
Hebt u al ooit aangifte gedaan wegens niet betalen van de alimentatie?
Hebt u al ooit melding gemaakt van niet naleven omgangsregeling ( bezoekrecht is sedert 1995 uit de wetgeving verdwenen)?

Marcus Aurelius
Berichten: 3782
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 okt 2022 22:34

De allerbelangrijkste vraag in deze probleemstelling is of u een uitvoerbare titel heeft, m.a.w. een vonnis van toekenning onderhoudsgeld dat in kracht van gewijsde is getreden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”