Genoeg bewijs voor een EOO?

Kellings
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Genoeg bewijs voor een EOO?

#1 , 19 sep 2022 21:08

Hallo, ik wil een EOO aanvragen op basis van fysiek geweld. De mishandeling gebeurde echter in een ver land waardoor ik niet direct naar een arts of andere instantie kon. Bij terugkomst heeft mijn huisarts op basis van foto's een verslag gemaakt. Ik ben alleen bang dat dit niet voldoende bewijs is.

Een stukje uit het verslag (zonder gevoelige info): https://imgur.com/a/NYruGhk#iK1Kbao

Weet iemand of ze dit zullen aanvaarden? Of wat kan ik nog meer doen om de bewijslast te versterken?

Ik dank jullie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38479

#2 , 19 sep 2022 21:52

Kon u daar niet naar politie?
en daarna direct na dokter naar politie hier?
Waar woont de verdachte in dat ver land of in BE?

Uiteraard kan u nu ook nog naar de politie ...

Kellings
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2022 21:59

Kon u daar niet naar politie?
en daarna direct na dokter naar politie hier?
Waar woont de verdachte in dat ver land of in BE?

Uiteraard kan u nu ook nog naar de politie ...
Dat kon inderdaad niet, omdat de plek heel afgelegen was en er in die streek geen ordediensten zijn (niet te vergelijken met BE). Daarnaast was ik volledig van hem afhankelijk en kon ik nergens naartoe zonder hem.

Hij woont wel in België. Kan ik alsnog naar de politie? Dat wist ik niet, ik ga een afspraak maken. Dankuwel!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”