Schatter gebruikt uitsluitend plan bouwaanvraag

cocohilde
Topic Starter
Berichten: 132

Schatter gebruikt uitsluitend plan bouwaanvraag

#1 , 15 sep 2022 11:27

Echtelijke woning werd in 2009 geschat door schatter aangewezen door notaris, beiden partijen waren akkoord.
Mijn toenmalige raadsman was daarbij aanwezig. De schatter heeft amper in de woning rondgelopen en voornamelijk op plan van bouwaanvraag, schatting gemaakt. Het plan van de bouwaanvraag is afwijkend van de werkelijk uitgevoerde werken. De oppervlakten zijn afwijkend, huis is groter qua bewoonbare oppervlakte. Indien wij correcte oppervlaktes op dezelfde manier verwerken als de schatter, dan hebben we prijsverschil van 45.000 euro t.o.v. prijs van schatter. Het huis is dus te laag geschat. Ik maakte hierover telkens schriftelijke opmerkingen, maar geen enkele notaris houd er rekening mee. Mijn ex heeft van in begin, opzettelijk en bewust de schatter misleid door verkeerde plan af te geven.
We hebben na boedelbeschrijving moeten verklaren op eed dat we niets wegmaakten of verzwegen.
Nu ga ik kort door de bocht, pleegt ex meineed?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding