achterstallige bijzondere onkosten

Lilibeth
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

achterstallige bijzondere onkosten

#1 , 15 sep 2022 09:36

Besten,

mijn ex is sinds 2018 in schuldbemiddeling. Sindsdien betaalt hij geen alimentatie meer voor de kinderen. Daarvoor ben ik naar DAVO gegaan ergens in 2019. Sindsdien betaalt DAVO de alimentatie maandelijks. Een gedeelte van de achterstallige alimentatie zit in CRS. Echter zijn er ook boedelschulden (alimentatie). Hiermee ben ik reeds een jaar met DAVO over aan het communiceren. Zonder resultaat.

Sinds 2018 worden er ook geen bijzondere onkosten meer betaald. ( 2 kotstudenten te Leuven) Ik heb die van 2018 - 2021 aangetekend verstuurd gehad naar zijn thuisadres. Zonder resultaat. Ik heb het dan maar zo gelaten.

Nu las ik overlaatst dat bijzondere onkosten na 5 jaar vervallen. Dus zou ik ze voor eind dit jaar nog aan hem willen overmaken zodat ze niet vervallen. Als ik ze aangetekend verstuur heb ik waarschijnlijk geen bewijs in handen. (wie zegt wat er in de envelop zat en daarbij vijf jaar copies van facturen opsturen wordt wel heel kostelijk) Ik zou dus eigenlijk een email willen sturen met de kostenberekening en in bijlage alle facturen. Geldt dit als bewijsmiddel?

Natuurlijk kan ik ook weer naar mijn advocaat gaan maar dit gaat ook weer geld kosten en eerlijk gezegd sinds ik alles alleen moet betalen is het financieel zeer moeilijk voor mij (zacht uitgedrukt).

Dus wat kan ik doen? Bij voorbaat dank,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
481974
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 sep 2022 10:13

staat iets in vonnis van bijzondere kosten? je kan aangetekend versturen en foto maken van wat in aangetekend schrijven zat. Plus eveneens emailen. En in mail zetten dat het eveneens aangetekend verstuurd is?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”