Sport / hobby’s van de kinderen

Nancy sonck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Sport / hobby’s van de kinderen

#1 , 14 sep 2022 11:17

Hallo
Ik ga proberen kort en duidelijk de situatie uit te leggen.
Het gaat ivm de hobby’s van de kinderen.
Ik ben nu bijna 5 jaar gescheiden.
3 kids (12,10,8) en een week week regeling.

Na de scheiding alleen gaan wonen een ca 25km van mijn ex-man. Hij heeft daar nooit problemen over gemaakt. En zoals afgesproken haalde hij de kids ook als het moest.
Ik wilde de kids hobby’s laten doen.
Maar hier wilde hij niet in mee gaan.
Dus toen gestart met hobby’s enkel in mijn week.
Ondertussen zijn ze veranderd van hobby’s omdat mijn ex-man toch ook iets wou. Maar alles moest in zijn regio.
Ik ben dan verhuisd een stukje verder 40 min rijden.
School nooit veranderd ( zijn regio )
Kids hobby’s bij hun.
Dus elke dag als ze bij mij waren reed ik op en af voor de kids toch ook in mijn werk de hobby’s te laten doen.

Ondertussen dit schooljaar
Ex-man wilde niet meer dat ze de hobby’s deden wat was en er werd niet meer gesproken over hobby’s.

Grote vakantie kids bij mij.
Ik vroeg aan hun of ze het zagen zitten om een week bij mij hobby’s te doen en bij hun papa dan iets anders bij hem.
Ook omdat de schooluren later uit zijn nu. En ik dit niet meer haal om in zijn regio de kids te laten gaan.
Kids waren enthousiast en vonden het ok.
Dochter ingeschreven bij mij
Jongens ook
Heb mijn ex-man er van op de hoogte gebracht van en deed eerst niet moeilijk.

Kids maakte geen probleem ook niet.

Nu krijg ik gisteren telefoon dat de kids toch bij hem de hobby’s willen doen ook in mijn week.
Ik zei dat niet haalbaar is etc…
Kreeg dan direct de verwijten dat ik de kids alles afpak ze niets gun en niet goed bezig ben.
Dat de kids de dupe zijn omdat ik verhuisd ben bijna 2 jaar dus en nu
Ruzie en discussie
En dan zegt hij dan komt hij de kids maar op zaterdag middag halen ipv op vrijdag dan kunnen ze hier elke week gaan…

Ben weer volop aan het piekeren
Vonnis staat niets over hobby’s

Ben ik verplicht kids de hobby te laten doen waar hij voor kiest of mag ik weigeren en ze bij mij iets anders laten doen ?
Kunnen hier gevolgen voor zijn
( hij is narcist en gaat graag rechtbank heel ver )

Hoe ga ik het beste hier mee om

Moet ik toegeven aan die extra dag voor hem

Alle raad is welkom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8825

#2 , 14 sep 2022 11:39

Tja, dit zijn echt zaken waar u nog steeds samen als ouders uit moet proberen te geraken. Co-ouders weten dat ze, om dit gezamelijk ouderschap succesvol en zonder strubbelingen te laten verlopen, best niet te ver uit elkaar gaan wonen. Naar ik de situatie kan lezen, lijkt het me toch een goed plan om zoals de vader het voorstelt; de kinderen bij u hun hobbies te laten uitoefenen en dat ze pas een halve dag later door hem opgehaald worden. Per slot van rekening zitten ze die zaterdagvoormiddag op hun hobby-activiteit. Dat is een mooi voorstel dat jullie probleempje oplost. Dus geen toegeving. Als je hiermee naar de rechtbank zou stappen, is de kans groot dat de rechter meent dat het wel uw keuze was vezel verder te gaan wonen en de voorgestelde dagwissel een goede oplossing (voor de hobbies)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”