Verhuis moeder met kind

bollywood
Topic Starter
Berichten: 42

Verhuis moeder met kind

#1 , 02 aug 2022 13:37

Beste,

Ik heb een kind. Deze heeft 2 jaar bij mij in duitsland gewoond nadat de moeder naar belgie was teruggekeerd. Dan heb ik deze onder voorwaarden en om een einde te maken aan de juridische tweestrijd mijn akkoord gegeven dat de dochter naar belgie zou komen.

Nu vier jaar later wil de moeder plots in belgie van woonplaats veranderen om met haar nieuwe vriend en kind met deze naar de stad waar die vriend opgegroeid is en zijn familie heeft te trekken.

Nu kom ik elke twee weken voor een lang weekend naar belgie waardoor ik mijn dochter ongeveer 1 dag op drie bij me heb. De nieuwe woonplaats ligt echter niet op de route tussen duitsland en mijn woonplaats in belgie waardoor ik onmogelijk de dochter op vrijdag tijdig kan ophalen van school. Ook ze terug tijdig naar school brengen en tijdig op mijn werk geraken lukt niet meer. Ik zie ook geen enkel voordeel voor mijn dochter met deze verhuis noch voor de moeder gezien zij ook daar geen familie heeft. Moeder zoekt nu werk in die nieuwe woonplaats om zo de verhuis te kunnen rechtvaardigen. Dochter van zeven wil echter ook niet verhuizen naar de nieuwe woonplaats.

Heb ik gerechtelijk ergens een poot om op te staan? En veranderd dit als de moeder effectief werk vind in de nieuwe woonplaats?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding