Stokslagen

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Stokslagen

#1 , 24 jul 2022 20:03

Mijn dochters moeten 2 halve dagen verplicht naar hun grootouders.
Echter loopt daar vanalles mis.
Ze worden opgesloten in huis, laatst kwam de kleinste dochter terug met stokslagen op haar been (aangebracht door haar neefje, terwijl er 4 volwassene in huis zijn).
Heb een klacht ingediend en een vaststelling van de stokslagen laten doen door onze huisarts.
Blijven mijn kinderen verplicht naar daar te moeten gaan, ondanks de onveilige situatie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1681

#2 , 24 jul 2022 20:05

"moeten"
van wie??

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jul 2022 20:07

Ze moeten volgens het vonnis naar daar.😞

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jul 2022 20:40

Graag wat meer kader.

Welk vonnis? Waarom is er een rechtbank betrokkenen? Wie heeft het ouderlijk gezag?

We kennen jou niet, dus we kunnen alleen verdergaan op de informatie die je geeft.

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jul 2022 21:02

Heb zelf het ouderlijk gezag, samen met de vader. Mijn dochters zijn 12 dagen bij mij en dan een weekend naar hun vader. Dit is 8 jaar geleden al uitgesproken.
Ik heb bijna 3 jaar geleden ruzie gekregen met mijn ouders. Daarop zijn zij een rechtzaak tegen me begonnen, om de kinderen van me proberen af te nemen. Ze weten dat ze me met niets kunnen raken, behalve aan mijn kinderen komen.
De vader van de kinderen (die tijdens de zwangerschap van de jongste dochter vreemd ging, terwijl ik een half jaar in het ziekenhuis moest plat liggen) werd plots als verloren zoon terug welkom geheten en mee in de rechtzaak betrokken door mijn ouders (terwijl hij nooit goed gezien was door mijn ouders, omwille van geen omkijk naar zijn gezin).
Maar met meer zijn ze sterker natuurlijk.
Er werden zelfde verhalen verteld op de rechtbank. Leugens werden er verteld, die gelukkig teniet zijn gedaan door het sociaal onderzoek. Er liep zelfs een dossier van kindermishandeling, terwijl ik alles doe en zoveel liefde heb voor mijn dochters en zoiets nooit zou plaats vinden.
Maar dat hoorde bij het plan om er volledig voor te kunnen gaan de kinderen hier te laten weghalen.
(Misschien een beetje teveel uitleg)

In eerste aanleg kregen de grootouders meer dagen om mijn dochters te zien, maar een hoger beroep bleven er gelukkig maar 2 halve dagen over.

Maar de afgelopen X ging het dus weer volledig mis en er zijn nog al voorvalletjes geweest.
In mijn ogen worden mijn dochters (die dan ook nog eens op mij lijken gestraft, omdat ze mij niet meer kunnen straffen.

Als moeder toekijken wat er misgaat is heel erg lastig!

eylis
Berichten: 8840

#6 , 25 jul 2022 08:29

U bent hoe dan ook niet verplicht uw kinderen tijdens het omgangsrecht zonder uw persoonlijke toezicht bij de grootouders te laten. Als het vonnis enkel het omgangsrecht én de regelmaat vermeld (en géén specifieke locatie) kan u de voor de volgende bezoeken perfect zelf de plaats beslissen. U laat dan weten op welke plek u met de kinderen zal zijn. Bijvoorbeeld een park, binnenspeelplaats of horeca. U blijft dan aanwezig bij uw kinderen.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 25 jul 2022 10:38

Onmiddellijk bij politie klacht neerleggen en voorleggen van doktersattest.

bosprocureur
Berichten: 6854

#8 , 25 jul 2022 11:19

Onmiddellijk bij politie klacht neerleggen en voorleggen van doktersattest.
Inderdaad, het verwondert mij dat die evidente raad (klacht indienen) hier niet eerder aan bod kwam.

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 25 jul 2022 11:25

U dient asap aangifte te doen bij politie- zodat PV dringens kan overgemaakt worden aan Parket en familierechtbank.
Deze kunnen - indien PV goed gestoffeerd is, foto's door politie of huisarts genomen - direct dringende maatregelen nemen (VPS ) situatie.
Vraag sesnoods een onderhoud met de jeugdprocureur die de zaak in behandeling heeft.

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#10 , 25 jul 2022 18:13

Ik heb nadat dit gebeurde onmiddellijk een afspraak gemaakt bij de huisarts, het laten vaststellen, foto’s gemaakt en een klacht neergelegd bij de politie.
Aankomende zondag zouden ze alweer moeten gaan😔

Terug naar “Echtscheiding”