Moeder doet melding dat het parket heeft besloten dat de kinderen niet meer naar vader mogen

chemizt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Moeder doet melding dat het parket heeft besloten dat de kinderen niet meer naar vader mogen

#1 , 11 jul 2022 01:26

In een verslag van een politioneel onderzoek las ik dat mijn ex enkele maanden geleden een melding heeft gedaan bij de politie dat "Het parket had besloten dat onze kinderen een maand niet meer naar vader mochten komen"

Zij is borderline en leeft in haar eigen wereld.

Desondanks zou ik denken dat als het parket zoiets besluit, dat je daar als ouder van op de hoogte wordt gesteld. Tevens zou er geen enkele basis voor zijn. Daarom kan ik ook enkel besluiten dat dit ronduit gelogen is.

Wat kan men hier tegen beginnen en pak je dat best aan? Zo'n uitspraak, en dan nog in een melding aan de politie, moet toch strafbaar zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38595

#2 , 11 jul 2022 11:34

Strafbaar aan politie niet direct.
Het is aan het parket om daar dan de nodige conclusies uit te trekken.
Op een melding (= geen strafrechtelijk feit) aan politie zal de politie dat gewoon registeren en eventueel vragen naar kantschrift cq vonnis.
Het is een melding dus vermelden ze nu in het onderzoek dat er een melding is geweest in hun politioneel onderzoek en dat is het dan.

U kan wel reageren en vragen aan politie wat ze daar dan mee doen. Da zullen ze normaal moeten zeggen wat ik hierboven geschreven heb.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”