grootouders

mommytobe116516
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

grootouders

#1 , 09 jul 2022 23:01

ik heb een probleem ik heb zelf al 5jaar geen contact meer met mijn moeder maar nu ze weet dat ze grootmoeder is geworde eist ze haar kleinkind te zien kan ik dees weigeren ? ik wens zelf geen contact meer met haar mits alle leugens enzo zij toen verteld heeft

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 10 jul 2022 00:38

tenzij er een uitspraak is van de rechtbank dat zij haar kleinkind niet zou mogen zien wegens reden X Y Z heeft zij recht om haar kleinkind te zien.

als er echt problemen zouden zijn zal u beperkt bezoekrecht moeten vragen via de familierechtbank

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2022 08:05

Artikel 375bis Burgerlijk Wetboek geeft het recht aan grootouders om persoonlijk contact te onderhouden met hun kleinkinderen. Voor zover er geen rechterlijk verbod werd opgelegd.
Door het weghouden van uw kinderen tegenover uw ouders zonder gerechtelijk verbod begaat u een inbreuk op het burgerlijk recht van uw ouders.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 10 jul 2022 11:33

U kan dit pro-actief én wettelijk correct zelf oplossen op deze manier: u stelt zelf een datum en een locatie voor waar zij u met uw kindje kan ontmoeten. U bepaalt hoe lang dit bezoek kan duren. U hoeft geen gesprek te voeren met haar. Als u maandelijke zo'n bezoek voorstelt heeft u voldaan aan het wettelijk bezoekrecht. Als de grootmoeder hier niet tevreden mee is, kan ze nog weinig aanvechten bij de rechtbank. U bent niet verplicht het kind zonder uw bijzijn bij haar thuis te laten of te laten overnachten. u heeft haar de kans geboden gebruik te maken van haar "bezoekrecht" .

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 10 jul 2022 16:04

Doen zoals @Eylis heeft geschreven. U hebt dan wettelij gedaan wat nodig is.
We weten niet waarom er geen contacten mee zijn tussen u en uw moeder kan eventueel ook een reden zijn .

Terug naar “Echtscheiding”