Deurwaarder vanwege onbetaalde facturen kinderen bij ex

randydeb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Deurwaarder vanwege onbetaalde facturen kinderen bij ex

#1 , 20 jun 2022 15:10

Geachte,

Dit is de situatie:
Tijdens het huwelijk met mijn ex heb ik haar kinderen, dus niet mijn biologische kinderen, onder druk van haar familie haar kinderen herkend via het gemeentehuis, zonder te weten wat de mogelijke gevolgen hiervan konden zijn. Deze hadden geen officiële vader en stonden volledig op de moeder haar naam.
Aangezien mijn ex de facturen van haar kinderen niet betaald, komen de deurwaarders bij mij aankloppen.
Ook al staat er in het vonnis van de scheiding dat het gezag over de personen en beheer van goederen van het kind uitsluitend door de moeder word uitgeoefend, hebben deurwaarders daar geen oor naar en zeggen ze dat de kinderen mijn achternaam hebben dus dat ik verantwoordelijk ben voor de betalingen.
De moeder staat ook onder thuis begeleiding van jeugd zorg, waarbij de begeleider altijd weet te zeggen dat alles in order is en alles geregeld is. Toch blijkt dit zo niet te zijn.
Deze week heb ik niet enkel een gas boete van 175€ ontvangen omdat haar zoon een sigaret op de grond gegooid heeft, maar ook een deurwaarder voor inbeslagname van goederen vanwege de facturen dat ze niet betaald.

Ik heb ondertussen al een afspraak bij een advocaat om te zien of we de procedure kunnen starten om de kinderen van mijn naam te halen, maar ik heb al met veel advocaten contact opgenomen en ze weten me allemaal te zeggen dat dit bijna onmogelijk is. Toch is elke kleine kans toch een beetje hoop.

De vraag is dus wat hier aan gedaan kan worden?
Hoe groot of klein is de kans dat ik ze ooit nog van mijn naam krijg?
Indien ik toch deze factuur zou betalen, kan ik dit op één of andere manier terug vorderen?
Kan ik ergens stappen ondernemen tegen de thuis begeleiding dat dit zo ver laat komen maar toch telkens valse beloftes doet dat dit allemaal geregeld is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2303
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2022 19:46

De naam van de kinderen speelt geen rol, wel dat je hun wettelijke vader bent. Biologisch of niet maakt ook niet uit.

Je hebt de kinderen erkend (niet herkend, al neem ik aan dat je ze ook herkent).

Voor alle duidelijkheid: zijn de kinderen nog minderjarig?

randydeb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jun 2022 20:46

Ja, de kinderen zijn nog minderjarig.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”